VoIPGRID jaaroverzicht 2023

3 minProductontwikkeling
Sanne Bakker
15 december 2023

Het is eind december en daar hoort traditiegetrouw het VoIPGRID jaaroverzicht bij. Ook dit jaar kijken we terug op een bijzonder jaar vol mooie productontwikkelingen dankzij onze nieuwe developmentaanpak. We richten ons naast hoogwaardige VoIP-telefonie op het faciliteren van positieve klantrelaties. Zo is onze VoIP-telefonie niet langer alleen een doel op zich, maar ook een middel om de relatie tussen jouw klant en de eindgebruiker te verstevigen.

Ons VoIP-platform werd ook dit jaar intensief gebruikt. Er werden meer dan 128 miljoen zakelijke gesprekken gevoerd. Ook de Vialer Webphone en de Vialer App werden veel gebruikt. Dat resulteerde in maar liefst 156.000 bellende gebruikers op ons platform.

Om jouw klanten de beste ervaring te bieden op het VoIPGRID-platform hebben we ook dit jaar veel verbeteringen doorgevoerd in onze producten, diensten en infrastructuur. In dit blog geven we een overzicht van de belangrijkste ontwikkelingen in 2023.

Wekelijkse productupdates op het platform

In 2023 introduceerden we productupdates binnen de producten die jouw klanten gebruiken. Zo is iedereen altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het platform. Bovendien zijn ons productaanbod en alle updates niet langer alleen in het Nederlands en Engels te lezen, maar ook in het Frans en Duits.

Slimme routering voor persoonlijker klantcontact

Met slimme routering maakten we dit jaar een einde aan eindeloos doorverbinden, keuzemenu’s en wachtrijen. We zorgen ervoor dat de beller automatisch aan de juiste persoon gekoppeld wordt, waardoor klanten direct en zo efficiënt mogelijk geholpen worden. Dit sluit aan bij onze visie op het klantcontact van de toekomst, waarin de relatie tussen organisaties en hun klanten voorop staat.

Realtime wachtrijstatistieken

Onze wachtrijstatistieken geven jouw klanten direct inzicht in hun inkomende telefonie. Dat is belangrijk, want het geeft ze de kans om hun teams beter aan te sturen of hun bedrijfsprocessen aan te passen. Wanneer je realtime inzicht hebt in het aantal wachtenden in de wachtrij, weet hoeveel actieve gesprekken er worden gevoerd en wat de gemiddelde wachttijd is. Dit geeft je volop mogelijkheden om klanten sneller en effectiever te helpen.

Eenvoudig openingstijden instellen met Openingstijden | Basis

In de module Openingstijden | Basis pas je, zoals je gewend bent, je telefonische bereikbaarheid aan. In de praktijk merkten we dat sommige organisaties niet van alle mogelijkheden gebruik maakten. Zij hadden behoefte aan meer eenvoud en overzicht. Speciaal voor deze bedrijven ontwikkelden we de module Openingstijden | Basis, waarin jouw klanten alleen de openingstijden en feestdagen instellen. Voor bedrijven die wel de behoefte hebben aan de uitgebreide mogelijkheden van de module is er Openingstijden | Geavanceerd.

Verbeteringen in de app en webphone

Natuurlijk voeren we doorlopend verbeteringen door in onze producten. Wat ons betreft zijn dit de hoogtepunten van het afgelopen jaar.

• Het aanpassen van de bereikbaarheid is eenvoudiger geworden
  • Jouw klanten hebben meer inzicht in de bereikbaarheid van collega’s
  • Je maakt eenvoudig een gedeeld contactenboek aan dat inzichtelijk is voor je collega’s. Met een gedeelde contactenboek voeg je contacten toe aan je webphone en/of app, die gedeeld is met je collega’s. Zo zijn de contacten altijd up-to-date
  • De beschikbaarheidsstatus wordt tussen de webphone en de app gesynct. Schakel je jouw beschikbaarheid over naar mobiel? Dan wordt deze status gesynct met de webphone (en andersom)
  • Heb je meerdere zakelijke telefoonnummers? Je kunt per uitgaand telefoontje selecteren met welke zakelijk telefoonnummer je uit wilt bellen

Verder hebben we de gebruikerservaring tussen de app en de webphone zoveel mogelijk gelijkgetrokken. Dit zorgt voor meer herkenbaarheid en maakt het werken met onze producten nog eenvoudiger. De webphone wordt voortaan automatisch geüpdatet. Zo maken jouw klanten altijd gebruik van de nieuwste mogelijkheden van de webphone.

Drie succesvolle webinars voor resellers

Dit jaar gaven we maar liefst drie webinars om onze resellers te ondersteunen bij de verkoop van het VoIPGRID-platform en de bijbehorende producten. Zo deelden we tijdens de eerste webinar de nieuwe features in 2023 met alle nieuwe Vialer updates. Ook bespraken we tijdens een webinar de toekomst van de Vialer-producten. Onze laatste webinar, over troubleshooting en SIP, zat vol met tips en tricks voor de beste technische support

Onze plannen voor 2024

Ook in het nieuwe jaar ligt onze focus op het versterken van de relatie tussen jouw klant en hun klanten. Natuurlijk blijven we onze huidige producten onderhouden en doorontwikkelen. Maar daarnaast richten we ons ook op een nieuw product dat volledig in het teken staat van het verstevigen van deze relatie. Nieuwsgierig geworden? Volgend jaar vertellen we er meer over. Hou vooral onze nieuwsbrieven en website in de gaten.

Bedankt voor 2023

Namens het hele VoIPGRID-team willen we je bedanken voor de succesvolle samenwerking in 2023. Het is dankzij jou dat we ons platform kunnen blijven ontwikkelen. We wensen je heel fijne feestdagen en kijken ernaar uit om je in 2024 weer te spreken.