Zoals je in ons jaaroverzicht van 2023 hebt kunnen lezen, maken we mooie stappen van telecom- naar relatieprovider. Dit maakt jouw VoIPGRID-platform in de toekomst nog aantrekkelijker voor je klanten. In het komende jaar gaan we door op deze ingeslagen weg. Je kunt van ons nieuwe updates en verbeterde features verwachten, maar ook werken we aan een nieuw product, waarover we je graag meer vertellen in deze blog.
Wij zien dat de manier waarop bedrijven en hun klanten contact hebben, verandert. Onze focus verschuift daarom van een telecomprovider naar een relatieprovider. Klanten willen niet alleen kunnen bellen met een bedrijf, maar steeds vaker gebruiken zij ook andere vormen van communicatie.
We spelen in op deze ontwikkeling door ons platform te blijven innoveren, zodat je als partner van VoIPGRID ook in de toekomst een aantrekkelijke speler blijft voor jouw klanten.
We zijn momenteel druk bezig met het bedenken en uitwerken van een nieuw concept, dat uiteindelijk zal uitgroeien tot een nieuw product. Op dit moment ziet dat er mogelijk uit als een platform waarop de verschillende communicatiestromen binnen een organisatie samenkomen en klantrelaties een centrale rol spelen. Ons doel is om jouw klant meer inzicht te geven in zijn communicatie.
Klantrelaties worden steeds belangrijker, juist in een tijd waarin samenwerkingen steeds meer digitaliseren. Klanten hebben behoefte aan oprechte en persoonlijke aandacht. Een sterke klantrelatie ontstaat vanuit vertrouwen, waardoor klanten loyaal blijven en zo zorgen voor langdurige omzet. Dat is wat het nieuwe VoIPGRID-product wil faciliteren.
We begrijpen dat het op dit moment nog moeilijk is om je een voorstelling te maken van dit nieuwe product. Toch geloven we dat het belangrijk is om prioriteit te geven aan deze innovatie om VoIPGRID ook in de toekomst gezond en schaalbaar te houden voor onze partners.
Ondanks de focus op ons nieuwe product, staan we ook dit jaar klaar om het VoIPGRID-platform te optimaliseren en investeren we in productupdates en nieuwe features waar jouw klanten van profiteren. We begonnen het nieuwe jaar meteen goed en lanceerden Call control. Daarover, en over alle andere nieuwe updates en features, vertellen we je graag wat meer.
Snel en soepel bellen via de Vialer Webphone is nu nog eenvoudiger geworden. Met Call control neemt de gebruiker voortaan gesprekken op via zijn headset. Naast gesprekken beantwoorden en beëindigen, kan een gesprek in de wacht worden gezet en jezelf (un)muten is ook mogelijk met Call control. Dit maakt bellen met de webphone een stuk eenvoudiger: een gebruiker kan de webphone nu ook bedienen als hij niet achter de laptop of PC zit.
Als de gebruiker meerdere tabbladen tegelijk open heeft staan, raakt hij het overzicht eenvoudig kwijt. Het kan dan best even zoeken zijn naar het tabblad van de webphone. Met deze oplossing voert de gebruiker de gesprekken via de webphone met zijn volle aandacht. Headsets van de merken EPOS, Yealink, Jabra en Poly zijn geschikt voor Call control. De EPOS- en Yealink- headsets zijn via ons aan te schaffen, maar er bestaat natuurlijk ook de mogelijkheid om deze zelf elders in te kopen.
Via jouw VoIPGRID-platform kan de gebruiker op dit moment al een beschrijving toevoegen aan uitgaande telefoonnummers. Dit maakt het eenvoudiger om het telefoonnummer te selecteren waarmee hij wil uitbellen. Die omschrijving is al wel zichtbaar in de mobiele app, maar ontbreekt nu nog in de Vialer Webphone. Voor klanten met veel telefoonnummers kan dit onhandig zijn. Dit jaar wordt de beschrijving van uitgaande nummers uit het belplan van de gebruiker ook zichtbaar in de webphone. Zo is het voor de gebruiker direct duidelijk welk telefoonnummer waar bij hoort.
Het zal voor jouw klanten een herkenbare situatie zijn: collega’s willen elkaar best helpen met een vraag, maar voor klantcontact is er even geen tijd en ruimte. Voor die situaties biedt het VoIPGRID-platform binnenkort een nieuwe status: alleen beschikbaar voor collega’s.
Collega’s zien zo dat ze elkaar mogen storen, maar zien ook dat het niet de bedoeling is om klanten door te verbinden. Uiteraard gaat dit automatisch. Is de gebruiker onderdeel van een stap in het belplan, bijvoorbeeld omdat deze onderdeel is van een belgroep? Dan gaat het toestel van deze gebruiker niet rinkelen indien er een externe oproep op het belplan binnenkomt. De gebruiker is wel bereikbaar voor andere gebruikers binnen de organisatie; collega’s.
In andere gevallen wordt de oproep doorgeschakeld naar de voicemail of een collega, afhankelijk van de instellingen in het belplan.
Veel van jouw klanten waarderen de statistieken van het VoIPGRID-platform omdat deze ze extra inzicht geven in het belgedrag, de efficiëntie, maar ook de verbetermogelijkheden voor klantcontact binnen de organisatie.
Op dit moment werken we elke avond de algemene statistieken bij. Deze zijn te vinden in de linkerbalk in de portal. Dit jaar worden de algemene statistieken sneller zichtbaar. Het is ons streven om binnen een minuut na het ophangen van een telefoongesprek de statistieken te genereren. Op dit moment is de gebruiker dit al gewend van de wachtrijstatistieken. Het plan is dus om dit gelijk te trekken.
Misschien hebben jouw klanten je er weleens naar gevraagd: de voicemail, kan die ook uitgeschreven worden? Voor die klanten hebben we goed nieuws. Na een positief verlopen testperiode, rollen we deze ontwikkeling nu uit over het gehele VoIPGRID-platform.
Het uitgeschreven voicemailbericht wordt straks per e-mail verstuurd, samen met het gesproken bericht zoals gebruikers dat op dit moment gewend zijn. Zo krijgen zij de kans om het bericht te verwerken in een format van hun keuze. Er is dan altijd een vorm die het beste past bij hun werkzaamheden en omstandigheden.
Vooral voor receptionisten, secretaresses en assistenten is dit een positieve ontwikkeling. De inhoud van het bericht helpt hen om de gewenste vervolgactie uit te zetten. Dit bespaart tijd en stelt hen in staat snel te schakelen.
De Vialer plugin is aan vernieuwing toe. Dat is vanuit het oogpunt van de gebruiker belangrijk, maar ook omdat er vanuit Google nieuwe regelgeving aankomt voor Chrome-extensies. We hebben daarom besloten de extensie te versimpelen, om zo aan beide wensen tegemoet te komen.
De plugin kan eenvoudiger, omdat er grote ontwikkelingen zijn geweest binnen de webphone en de app. Dit komt de gebruiksvriendelijkheid ten goede. De belangrijkste functie van de plugin blijft natuurlijk behouden: de klik- en belfunctionaliteit. Om de plugin optimaal te laten werken is het ook in de toekomst mogelijk om je toestelvoorkeur in te stellen.
In de Vialer App en Vialer Webphone zien klanten op dit moment al de status van de Gebruikers. Zo weet jouw klant meteen of iemand bereikbaar is, in gesprek of niet beschikbaar. Tot nu toe was dit niet zichtbaar in de portal. Dit gaat veranderen. Op dit moment ziet de gebruiker nog een lijst met de aanwezige collega’s, maar binnenkort wordt de status aan dit overzicht toegevoegd. Dit inzicht is ook belangrijk voor supportmedewerkers bij het troubleshooten van issues omtrent de status van Gebruikers.
Wil je weten hoe je alles haalt uit het VoIPGRID platform? Op 21 maart organiseren we de eerste webinar van dit jaar over het versterken van je klantrelaties. Zo starten we samen het jaar op een succesvolle manier. Inschrijven kan via deze link. We kijken uit naar je komst.
Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000