« Terug naar alle artikelen

Oproepen beantwoorden via de headset: maak kennis met de nieuwe feature Call control

3 minProduct features
VoIPGRID Team
25 maart 2024

In ons artikel over onze plannen voor 2024 kondigden we het al aan en nu is het zover: de nieuwe feature Call control is live. Met de nieuwe feature Call control kunnen jouw klanten inkomende gesprekken opnemen via de headset. Dit maakt het werken met de webphone nog efficiënter, eenvoudiger en sneller. In deze blog leggen we uit waarom Call control zo’n interessante feature is, hoe het bedrijven helpt groeien en waarom het goed is om dit onder de aandacht van jouw klanten te brengen.

Snel gesprekken aannemen

Als jouw klanten gebruikmaken van de Vialer Webphone, dan bellen ze met hun laptop via de browser of via een vastgepinde app op het bureaublad. Dit is een perfect verkoopargument voor de webphone, want klanten hebben niet langer een vast toestel nodig om te bellen zolang ze hun laptop bij zich hebben. Dit scheelt jouw klanten een behoorlijke investering in vaste hardware.

Hoe goed de webphone ook werkt, toch merkten we dat er ruimte was voor verbetering. Als je de webphone zelf gebruikt, herken je dit: op het moment dat de telefoon overgaat, moet je snel schakelen tussen geopende programma’s om het gesprek te beantwoorden. Soms zorgt dit voor een verlies aan focus tijdens het werken en geeft het de nodige afleiding waar dit niet altijd gewenst is, zeker bij mensen die een muis gebruiken.

Ook komt het weleens voor dat je niet achter je laptop zit. Met een draadloze headset ben je mobieler en kun je bijvoorbeeld gerust een kopje koffie halen of even een printje van de printer halen. Mocht er dan een inkomend gesprek binnenkomen op de webphone, dan kun je het gesprek via Call control aannemen zonder direct naar je laptop terug te moeten.

In deze situaties is Call control een ideale oplossing, want jouw klanten bedienen de webphone dankzij deze feature met hun headset. Een gesprek beantwoorden of beëindigen, iemand in de wacht zetten of jezelf (un)muten, en dat zonder een muis aan te raken.

Minder afleiding tijdens het bellen

Goed klantcontact is erg waardevol. In drukke of open kantoorruimtes is het soms lastig om de klant goed te verstaan. Voor de gebruiker kan het bovendien moeilijk zijn om zich te concentreren op het gesprek.

Daarom bieden we de mogelijkheid om bij Call control een headset te verkopen die de feature perfect ondersteunt en door middel van active noise cancelling de achtergrondgeluiden wegfiltert.

We hebben de webphone getest met de headsets van EPOS, Yealink, Jabra en Poly. Deze headsets hebben een goede ruisonderdrukking en hoogwaardige geluidskwaliteit. Hierdoor verstaat jouw klant gesprekken goed, maar komt ook zijn eigen stem kraakhelder over.

Een goede headset zorgt voor minder afleiding en meer rust tijdens het bellen, waardoor telefoongesprekken minder energie kosten. Dat maakt het een waardevolle aanvulling op de diensten en producten die jij jouw klanten als VoIPGRID-partner kunt bieden.

Waardevol voor bedrijfsgroei

Naast de waarde die Call control levert voor individuele gebruikers, voegt de nieuwe feature ook waarde toe in de groei en ontwikkeling van bedrijven. We begrijpen dat dit in eerste instantie niet voor de hand ligt, maar we leggen het graag uit.

De focus die Call control geeft, komt het klantcontact direct ten goede. Oprechte aandacht tijdens het gesprek, echt begrip tonen en de klant goed verder helpen, werkt een sterke relatie tussen jouw klanten en de eindgebruiker in de hand. Natuurlijk draagt dit bij aan een positieve merkbeleving, reviews en zelfs betere klantervaring.

Daarnaast worden gesprekken korter, waardoor klanten minder lang in de wacht staan en de eindgebruiker sneller geholpen wordt. Heeft de klant naast de webphone ook een CRM-koppeling, dan levert dit nog meer (financieel) voordeel op. De gebruiker kan direct het inkomende gesprek opnemen en vervolgens de klantkaart van de beller openen. De afhandelingssnelheid wordt hiermee aanzienlijk korter.

Zo biedt Call control positieve resultaten op de korte en langere termijn.

Call control voor jouw klanten

We horen graag of het aanbieden van Call control aan jouw klanten positief verloopt. Natuurlijk is het aanschaffen van een goede headset voor jou een mooie mogelijkheid tot upsell naast de feature Call control. Onlangs gaf collega Ronald een webinar met de beste tips en tricks voor een verkoopgesprek, waarbij hij ook veel kennis deelt over upselling en cross-selling. Je vindt de terugkijklink van de webinar in de Partner Informatieportal onder ‘Webinars & trainingen’.

Gerelateerde artikelen

De toekomstplannen van VoIPGRID: nieuwe features en een nieuw product in 2024
6 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
24 januari 2024
VoIPGRID jaaroverzicht 2023
3 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
15 december 2023

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018f1f78-49b8-b13d-5c0a-312bc13f05f7","id":"018f1f78-49b8-b13d-5c0a-312bc13f05f7","request_id":"018f1f78-49b8-b13d-5c0a-312bc13f05f7","status":"success"}