« Terug naar alle artikelen

Waarom deze realtime wachtrijstatistieken onmisbaar zijn voor jouw klanten

2 minProductontwikkeling
Sanne Bakker
19 mei 2023

Het gebruik van relevante statistieken als basis van een efficiënte bedrijfsvoering is niet meer weg te denken in het bedrijfsleven van nu. Dit geldt ook voor telefonie, steeds meer organisaties willen inzicht in de details van hun inkomende telefonie. Goed nieuws: jij kunt jouw klanten daarbij ondersteunen met de nieuwe Wachtrijstatistieken feature van VoIPGRID. In deze blog leggen we uit waarom we deze nieuwe feature hebben ontwikkeld, welke statistieken we tonen en waarom juist deze onmisbaar zijn voor organisaties.

Hoe statistieken de bedrijfsvoering verbeteren

Begin dit jaar hebben we onze plannen voor 2023 kenbaar gemaakt: onze producten zó ontwikkelen dat we de relatie tussen bedrijven en hun klanten verbeteren. Het slim inzetten van data speelt hierin een belangrijke rol. Op basis van data kun je als bedrijf gegronde beslissingen nemen, bedrijfsprocessen aanpassen of teams aansturen, met als hoofddoel dat de klant goed en snel geholpen wordt.

Voorheen werden statistieken en inzichten in de wachtrij vooral gebruikt in grotere callcenters. Tegenwoordig zie je dat ook kleinere organisaties de behoefte hebben aan meer informatie over de inkomende telefonie. Zonder ingewikkelde implementatie of configuratie heeft iedere klant van VoIPGRID voortaan realtime inzicht in de wachtrij en zijn zij in staat om inkomende oproepen effectiever en sneller af te handelen.

Wachtrijstatistieken: realtime inzicht voor jouw klanten

De statistieken van de wachtrij geven realtime inzicht in:

  • Het aantal wachtenden in de wachtrij
  • Hoeveel actieve gesprekken er worden gevoerd
  • Het aantal ingelogde collega’s
  • Hoeveel collega’s er in gesprek zijn
  • Wat de gemiddelde wachttijd is
  • Wat de gemiddelde gesprekstijd is
  • Hoeveel oproepen er zijn beantwoord
  • Hoeveel wachtenden de verbinding hebben verbroken in de wachtrij

Waardevolle informatie die op veel verschillende manieren ingezet kan worden voor het verbeteren van de bedrijfsvoering. Denk aan een hogere efficiëntie doordat je de prestaties van het belteam kunt monitoren en het goed in kunnen plannen en aansturen van personeel. Doordat je als bedrijf in kunt springen op actuele informatie, kun je de kwaliteit van de dienstverlening verbeteren. En zo versterk jouw klant de relatie met zijn klanten.

Waarom wachtrijstatistieken onmisbaar zijn

Er zijn vele voordelen te benoemen van het slim inzetten van de wachtrijstatistieken. Zo zorgt het voor:

  • Een verbeterde klanttevredenheid
  • Een hogere efficiëntie
  • Een betere inzet van personeel
  • Verbeterde kwaliteit van de dienstverlening
  • Een verhoging van de productiviteit

Kortom, de Wachtrijstatistieken van VoIPGRID zijn onmisbaar voor bedrijven die gebruikmaken van een wachtrij, zoals een klantenservice of huisartsenpraktijk.

Verdere ontwikkeling van de feature Wachtrijstatistieken

Met de livegang van de Wachtrijstatistieken zijn we er nog niet. We hebben al een aantal ideeën voor de doorontwikkeling van het product. Je kunt hierbij denken aan het filteren op data, zodat je terug kunt kijken naar de prestaties op specifieke dagen. Maar ook het vergelijken van verschillende wachtrijen is een optie die we aan het onderzoeken zijn.

Uiteraard is het daarbij ook van belang welke functionaliteiten jij of jouw klanten nodig hebben of nog missen. Op basis van het gebruik van de feature en gebruikersfeedback kunnen we de Wachtrijtstatistieken nog beter maken. Dus heb jij een tip of hoor je van jouw klant een goed idee? Neem dan vooral contact met ons op via contact@voipgrid.nl of 050-8009000.

Gerelateerde artikelen

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018f0ff1-028b-5635-7eda-d6d491a57642","id":"018f0ff1-028b-5635-7eda-d6d491a57642","request_id":"018f0ff1-028b-5635-7eda-d6d491a57642","status":"success"}