VoIPGRID jaaroverzicht: de mooiste platform updates van 2019

2 minNieuws
Roelinda Klip
23 december 2019

Met de feestdagen in aantocht is het einde van het jaar weer in zicht. Ook in 2019 voerden we vele verbeteringen door om het platform nog gebruiksvriendelijker, beter en flexibeler te maken. Hier lees je de belangrijkste ontwikkelingen op het VoIPGRID platform van het afgelopen jaar.

Nieuw design voor de portal

In januari kreeg het VoIP-platform een compleet nieuwe look. De front-end en back-end code werden van elkaar gescheiden, zodat we sneller kunnen doorontwikkelen.

Vernieuwingen in apps en het platform

De Android en iOS apps kregen mooie updates, we introduceerden een nieuw systeem voor porteringen en vernieuwden ons belplan en de statistiekendashboards voor zowel partners als eindklanten.

Ontwikkelingen in hardware

Ook startten we met het organiseren van hardware trainingen bij BNS, breidden we ons hardware aanbod uit en maakten we nog meer toestellen zero-touch provisionable.

Aansluiting op GCXS VoIP exchange

In februari werd VoIPGRID aangesloten op de GCXS VoIP exchange. Hiermee werd onze GRID operator code via GCXS beschikbaar voor alle andere providers die bij GCXS zijn aangesloten, wat de redundantie verder verbeterde.

Integraties met gespreksnotificatie API

Via de gespreksnotificatie API maakten we integraties mogelijk tussen ons VoIP-platform en het eCommerce customer service platform ROBIN. Dankzij de nieuwe Zapier koppeling konden ook andere integraties, zoals met Slack en e-mail, worden gerealiseerd.

Whitelabel wiki voor partners

Ook de wiki, de kennisdatabase voor partners én eindklanten, werd vernieuwd. Alle partners kregen hun wiki in dezelfde huisstijl als hun portal, waardoor klanten in de wiki dezelfde ervaring wordt geboden als op het platform.

Lancering van de Vialer webphone

2019 stond vooral in het teken van de Vialer webphone: een softphone waarmee je jouw klanten overal laat bellen met hun laptop of desktop. Inmiddels maken al bijna 2000 klanten gebruik van de tool die de vrijheid biedt om te werken waar je wilt. De progressive web app maakt installatie overbodig: alles wat je nodig hebt is je laptop en een goede internetverbinding, en het bellen via de browser kan beginnen.

Samenwerking met Freedom Internet

Op 11 november kreeg Nederland er een nieuwe internetprovider bij: Freedom Internet. Een internetprovider die net als VoIPGRID staat voor privacy, veiligheid en open source. Wij waren dan ook vereerd dat Freedom voor VoIPGRID koos voor het leveren van telefonie aan zijn klanten.

Code en netwerk hardware upgrades

In de laatste maand van het jaar kreeg de code waarin het platform is geprogrammeerd een grote upgrade, van Python 2 naar Python 3. Ook gingen we aan de slag met de implementatie van nieuwe netwerk hardware, waarmee we in 2020 het netwerk nog beter maken.

Een groeiend platform

In 2019 mochten we vele nieuwe partners verwelkomen, die we met speciale onboarding trainingen en 15 nieuwe handleidingen uitgebreid kennis lieten maken met alle facetten van het platform. De bijna 25.000 klanten op het VoIP-platform belden zo’n 225 miljoen minuten in 2019, maar liefst 1,6 miljoen gesprekken per week. Een mooie groei die we samen met onze partners zullen doorzetten in 2020!

Ben jij ook geïnteresseerd in VoIP-telefonie leveren aan jouw klanten, lees dan meer over partner worden van VoIPGRID.

Op naar een succesvol 2020

Namens het VoIPGRID team wensen wij iedereen fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar. Graag bedanken we al onze partners voor de fijne samenwerking in 2019, we kijken uit naar een succesvol 2020!