15 november 2019

Zonder moeite telefoons leveren met zero-touch provisioning

Zelf een VoIP-toestel goed geïnstalleerd aan je klanten leveren is veel werk. De toestellen moet je eerst op je eigen werkplek aansluiten, volledig configureren, weer inpakken en naar je klant brengen. Dankzij onze zero-touch provisioning oplossing hoeft dit niet meer. Je bestelt de toestellen in onze portal en wij doen de rest. Geen kans meer op foutjes en vooral: geen saai werk meer!

Wat is zero-touch provisioning?

Zero-touch provisioning is in de basis een functie waarmee allerhande apparaten automatisch kunnen worden ingericht en geconfigureerd. Handig, want hierdoor wordt het grootste gedeelte van de handmatige arbeid die nodig is om deze apparaten toe te voegen aan een netwerk overbodig. De zero-touch provisioning oplossing die wij bieden is helemaal gericht op het leveren van gebruiksklare VoIP-toestellen en zorgt ervoor dat je alle stappen – van configuratie tot aan de levering – gewoon vanuit de portal kunt regelen. En dat neemt je veel werk uit handen.

Toekomstbestendige manier van VoIP-hardware leveren

Er zijn meerdere manieren om VoIP-telefoons te leveren, maar onze oplossing maakt het eenvoudig en bereikbaar voor iedereen. Daarnaast kent deze wijze een aantal voordelen ten opzichte van het leveren van telefonie op de traditionele manier.

Geen handmatige configuratie meer

Handmatige configuratie van een VoIP-telefoon kent best veel nadelen. Zo is het is bewerkelijk, gevoelig voor fouten, repetitief en tijdrovend. We zien dat de meest ervaren gebruikers van ons platform ongeveer een kwartier nodig hebben om één toestel correct in te stellen. Door gebruik te maken van onze oplossing besteden zij slechts vijf minuten aan dit proces! En omdat je geen instellingen handmatig meer hoeft te configureren – bijvoorbeeld in de interface van de telefoon zelf – wordt de kans op het maken van fouten een stuk kleiner.

Niet meer sjouwen met dozen

Wanneer je hardware op de traditionele manier aan je klanten levert, is de kans groot dat je het toestel meerdere keren door je handen krijgt. Om zelf het toestel aan je klant te leveren bestel je namelijk eerst bij een winkel of distributeur het toestel. Nadat deze is verzonden en – na enige tijd – bij jou wordt afgeleverd, zul je het toestel uit de doos moeten halen, aansluiten op je computer, zonder fouten configureren, weer inpakken, om vervolgens het toestel zelf te versturen of langs te brengen bij je klant. Met zero-touch provisioning automatiseer je al deze stappen.

Meer omzet door een efficiënter werkproces

Zoals gezegd is VoIP-hardware leveren op de traditionele manier bewerkelijk en tijdrovend. Dit zorgt ervoor dat een telefoon snel kostbaar wordt, iets wat klanten weer kunnen terugzien in de uiteindelijke prijs. Doordat je het hele proces met zero-touch provisioning kunt stroomlijnen, ga je tijd besparen. Wat ga je met die extra tijd doen? Houd je meer marge over? Neem je extra opdrachten aan? Of ga je je offerte scherper opstellen, zodat je de concurrentie een stap voor bent? De keuze is aan jou.

Beheer direct op afstand

Je dienstverlening houdt niet op wanneer de bestelde telefoons bij je klant zijn geleverd en werkend op de bureaus staan. Want wat als je klant bijvoorbeeld een BLF-toets wil veranderen en er zelf niet uitkomt? Door integratie met het device management systeem van onze samenwerkingspartner BNS Data Logistics is het mogelijk om de geleverde hardware – merkonafhankelijk – op afstand te beheren en dergelijke taken eenvoudig voor de klant uit te kunnen voeren. En het mooie is dat de klant daar verder niets voor hoeft te doen. Een afspraak maken om de computer van de klant over te nemen, via bijvoorbeeld Teamviewer, is ook niet meer nodig. Ook het configureren van een VPN-tunnel voor het beheer is verleden tijd.

Plug-and-play installatie door de klant of toch even langs?

Om de toestellen werkend op de bureaus van je klant te krijgen hoef je dus niet meer fysiek naar je klant. Er zijn echter natuurlijk genoeg redenen om toch langs te willen gaan, en VoIP-hardware leveren via ons platform hoeft dat zeker niet in de weg te staan. Ga bijvoorbeeld langs om de bestelling voor te bereiden en stel samen met je klant een lanceerplan op, waar je onder andere bespreekt hoe de klant de BLF-toetsen wenst in te stellen. En wanneer je er toch bent, kun je direct kijken of je klant ook nieuwe accessoires – zoals headsets – nodig heeft. Deze accessoires kun je direct toevoegen aan je bestelling, zodat alles tegelijkertijd wordt geleverd. Zo wordt het moment van ‘overstappen’ naar de nieuwe VoIP-omgeving voor de klant veel minder stressvol.

Ook starten met het leveren van VoIP-telefoons?

Onze zero touch provisioning oplossing maakt het leveren van VoIP telefoons eenvoudig en voor iedereen beschikbaar. En deze maand maken we het nog aantrekkelijker: in november 2019 bestel je hardware vanuit onze portal met flinke korting!

Neem contact op
{"status": "success", "attempt": "5de94a36-10a4-4994-82c1-0aa42ca4cf30", "id": "ff49c4d5-954a-4be5-8970-82777f6308bd", "request_id": "5de94a36-10a4-4994-82c1-0aa42ca4cf30"}