« Terug naar alle artikelen

Bellen via je browser: laat jouw klanten werken waar ze willen

3 minFlexibele werkplek
Roelinda Klip
12 september 2019

Na maanden ontwikkelen is het zover: de Vialer webphone is officieel gelanceerd! Met de webphone werk je waar en wanneer je wilt, én neem je de voordelen van een vast bureautoestel met je mee. Alles wat je nodig hebt is je laptop, een goede internetverbinding, een kop koffie en je kunt aan de slag. Waarom de webphone een onmisbaar onderdeel van de flexibele werkplek is en hoe je het maximale eruit haalt, lees je in deze derde blogpost over de webphone.

De oplossing voor remote en flexibel werken

Stel: je werkt vrijwel de hele dag met je laptop. De ene dag ben je druk thuis aan het werk, de volgende dag ben je op kantoor te vinden of in een koffietentje onderweg. Dan is het wel zo fijn dat je overal goed bereikbaar bent op je zakelijke nummer. Of werk je in een team dat vele klanten te woord staat? Dan is het handig als je makkelijk kunt doorverbinden, het aantal wachtenden in een wachtrij weet en meteen ziet of je collega ook bereikbaar is.

De webphone biedt dé uitkomst als het gaat om flexibel werken. Zonder iets te hoeven downloaden of installeren, ben je overal bereikbaar via je laptop of desktop. Omdat je alleen een headset nodig hebt, zijn er bovendien geen grote investeringen meer nodig in vaste bureautoestellen. Hiermee is de Vialer webphone een mooie aanvulling op de Vialer app, die ideaal is voor bereikbaarheid onderweg.

Direct aan de slag zonder installatie

De webphone integreert naadloos met het VoIPGRID platform. Omdat de webphone een webapplicatie is, hoef je niet eerst de softphone te downloaden en installeren. Je gaat in je browser naar de website, logt in met je klantgegevens en vervolgens word je door de belangrijkste instellingen geleid. Zo geef je aan welke microfoon je wilt gebruiken en van waaruit het geluid moet worden afgespeeld. Verder geef je aan welke taal je voorkeur heeft, hoe hard het volume staat en stel je je bereikbaarheid in. En dan? Bellen maar!Webphone voorbeeld

Alle functionaliteiten op een rij

De webphone werkt snel en intuïtief en wordt continu doorontwikkeld. Er verschijnen dan ook regelmatig nieuwe features. Dit is wat je momenteel al met de webphone kunt:

  • Bellen en gebeld worden
  • Gemakkelijk doorverbinden (attended en blind transfer)
  • Zien welke collega’s er online of in gesprek zijn
  • Zelf kiezen op welk toestel en nummer je bereikbaar wilt zijn
  • Het overzicht van (gemiste) oproepen bekijken
  • De wachtrijen van belgroepen en het aantal wachtenden inzien
  • Een notificatie ontvangen in je beeldscherm bij een inkomend gesprek
  • De do-not-disturb modus activeren (geen inkomende oproepen, wel uitgaand)
  • Integreren met de klik-en-bel functionaliteit van de browserplugin

De beste webphone ervaring

Bellen met de webphone kan op verschillende manieren. De webphone werkt met alle headsets en ook met de gewone speakers en microfoon van je desktop of laptop. De beste optie hangt af van de omgeving. Werk je in een rumoerige ruimte? Dan is een bedrade of Bluetooth headset aan te raden. Zit je alleen? Dan is er uiteraard geen headset nodig. Via de hardware besteloptie in de portal regel je eenvoudig headsets voor jezelf en je klanten.

Naast een goede headset is ook de internetverbinding belangrijk: voor de kwaliteit van VoIP bellen heb je een stabiele internetverbinding nodig. Om het omgevingsgeluid van je uitgaande audio tot een minimum te beperken, hebben we automatische audioverbetering toegevoegd. Hiermee worden echogeluiden en het geluid van je eigen toetsaanslagen weggefilterd voor degene die je belt.

Altijd de nieuwste features

Doordat de webphone een webapplicatie is, kun je altijd profiteren van de laatste verbeteringen. Net als op een reguliere website is elke verandering direct door te voeren. Updates aan de webphone zijn direct beschikbaar in je browser en toepasbaar met één klik op de update-knop. Dit is een groot voordeel van de webphone ten opzichte van traditionele softphones.

De webphone beschikt bovendien over een live feedback optie, waardoor je direct je ervaringen, wensen en vragen kunt sturen naar de ontwikkelaars van de webphone. Hiermee wordt de ontwikkelsnelheid verder verhoogd.

Bied jouw klanten alle vrijheid

Vanaf vandaag is de webphone uit bèta en kun je jouw klanten de ultieme vrijheid bieden om te werken waar ze willen. Laat je klanten altijd en overal bellen met hun laptop of desktop en maak zo hun werkplek écht toekomstbestendig.

Behoefte aan meer informatie of wil je de webphone whitelabel aanbieden? Neem dan contact op met de partnermanagers of download de handleiding in de Partner Informatieportal. Wil je meer weten over de ontstaansgeschiedenis van de webphone? Dat lees je in deze blogpost. Ben je benieuwd naar het technische verhaal achter de webphone, lees dan het interview met product owner Marco Vellinga.

Bied jouw klanten nu ook dé telefonie-oplossing van de toekomst!

Gerelateerde artikelen

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018f1dcc-dbfd-9a16-2e29-b27b7e76e341","id":"018f1dcc-dbfd-9a16-2e29-b27b7e76e341","request_id":"018f1dcc-dbfd-9a16-2e29-b27b7e76e341","status":"success"}