« Terug naar alle artikelen

VoIPGRID jaaroverzicht 2022

5 minProductontwikkeling
VoIPGRID Team
19 december 2022

Het is eind december, dat betekent traditiegetrouw tijd voor het VoIPGRID jaaroverzicht. Ook 2022 is weer voorbij gevlogen. We hebben met z’n allen hard gewerkt om er weer een succes van te maken en ook onze partners hebben niet stilgezeten. We hebben weer ontzettend veel nieuwe klanten mogen verwelkomen op ons platform. Maar liefst 153.000 bellende gebruikers voerden meer dan 139 miljoen zakelijke telefoongesprekken!  

Benieuwd naar de verbeteringen die we doorvoerden in 2022 om onze producten nog gebruiksvriendelijker, stabieler en flexibeler te maken? Lees dan vooral verder. 

Vialer App volledig vernieuwd

In het begin van het jaar hebben we de nieuwe versie van onze Vialer App gelanceerd. De back-end code is geheel vernieuwd, waarbij de basis van de code voor iOS en Android grotendeels hetzelfde werd gemaakt. Dit maakt het makkelijker om de app sneller door te ontwikkelen. Aan de voorkant zijn ook een aantal dingen gewijzigd. Zo kan de gebruiker zijn uitgaande nummer wijzigen, switchen in weergave tussen persoonlijke en organisatie gesprekken en uitbellen met de mobiele provider als er geen stabiele internetverbinding aanwezig is. 

Vialer Webphone blijft een succes

Ook dit jaar wint de Vialer Webphone weer terrein met een kwart meer gebruikers! De webphone is dé uitkomst voor hybride werken. Wanneer je zowel thuis als op kantoor werkt, dan is de webphone met een goede headset een ideale combinatie. Steeds meer partners installeren de webphone bij klanten, ook omdat het voor de klant veel goedkoper is dan de aanschaf van nieuwe vaste toestellen. Dankzij een nieuwe in-house server voor de webphone zijn de prestaties nu bovendien nog stabieler.

Slimme rinkelvolgorde in de belgroep

Een nieuwe feature waar we momenteel hard aan werken en veel potentie in zien, is de slimme rinkelvolgorde. Op basis van data van de beller komt het inkomende gesprek uit bij diegene die het laatst contact heeft gehad met de beller. Heb je de belgroep ingesteld met Gebruikers, dan zoekt de slimme routering de juiste bestemming. Wordt het inkomende gesprek niet beantwoord binnen een bepaalde rinkeltijd, dan wordt uiteraard de gehele belgroep gebeld. De eerste resultaten zijn positief: klanten die de slimme rinkelvolgorde hebben aanstaan, verbinden 30% minder door. Een directe tijdwinst dus! 

Snelle uitkomst: de tijdelijke omleiding

Wil een klant snel alle inkomende telefonie van het bedrijf doorschakelen naar voicemail, voor bijvoorbeeld een trainingsdag of spoedgeval? Daarvoor gebruikt hij voortaan de feature Tijdelijke omleiding. Met de tijdelijke omleiding hoeft de klant geen aanpassingen te doen in het belplan zelf en de tijdelijke routering overruled alle belplannen van de organisatie. De omleiding is actief tot 23.59 uur diezelfde dag en stopt automatisch.

De wijzigingsmodus in het belplan

Dit jaar is ook de manier van het aanpassen van belplannen verbeterd: de wijzigingsmodus van het belplan ging live. We ontvingen regelmatig de vraag van partners of we een bepaald belplan konden herstellen omdat door een onjuiste handeling van de klant het belplan was verwijderd. Nu kan met een gerust gevoel het belplan worden aangepast, ook (of juist) door de klant zelf. In plaats van realtime wordt pas bij het opslaan het nieuwe belplan actief.

Nieuwe CRM-integratie VoIPGRID en Red Cactus

Door het platform te koppelen aan andere applicaties, werken klanten efficiënter en versterken ze hun relatie met klanten. De koppeling tussen telefonie en CRM-systemen wordt steeds populairder. Bij een inkomende oproep verschijnt een pop-up venster in beeld met informatie over de beller en een link naar de juiste klantkaart. Je kunt nu naast CloudCTI ook kiezen om te koppelen met Red Cactus Bubble. Met Bubble kun je zelf de informatie in de pop-up naar wens instellen en Bubble werkt met zowel Windows als MacOS.

De variabele vooraankondiging

Naast de variabele callername kun je sinds dit jaar ook kiezen voor de variabele vooraankondiging. Hiermee is het mogelijk een boodschap te laten afspelen voordat je het gesprek opneemt. Daarmee weet degene die het telefoontje aanneemt bijvoorbeeld welke keuze is gemaakt in het keuzemenu, of welke organisatie precies wordt gebeld. De gewenste melding kan zelf worden opgenomen en geüpload in de portal.

Pakket Compleet populair bij klanten

Na de lancering in 2021 hebben we veel nieuwe klanten mogen aansluiten op pakket Compleet. Het omzetten van klanten met pakket Maatwerk naar pakket Compleet is sinds december vorig jaar mogelijk en daar is actief gebruik van gemaakt. Bij pakket Compleet betalen klanten een vast bedrag per maand per gebruiker, waarbij ze toegang hebben tot vrijwel alle modules en er geen kosten in rekening worden gebracht voor de belminuten. Na een lange periode van ontwikkelen zijn we verheugd om te zien dat het pakket zo succesvol is gebleken. 

Salesboost met whitelabel brochure en flyer

Om jou als partner te ondersteunen in je salestraject met potentiële klanten, hebben we een whitelabel flyer en brochure ontworpen. Op de flyer – volledig in jouw huisstijl – staan de USP’s van het VoIP-platform beknopt omschreven. Voor het uitgebreider informeren van een geïnteresseerde lead is de brochure met producten- en dienstenoverzicht ideaal. Mocht je de brochure of flyer nog niet hebben aangevraagd, maar ben je wel geïnteresseerd, neem dan even contact met ons op.

Vergroot je kennis met onze webinars

In 2022 organiseerden we maar liefst vijf webinars om de kennis over onze producten te delen. We trapten af met een speciale editie over online marketing, waarna we dieper in de integratiemogelijkheden van het platform doken. Na livegang van de nieuwe Vialer App voor Android en iOS kon een webinar natuurlijk niet ontbreken, en ook het belplan zetten we in de spotlights. We sloten het jaar af met een webinar over onze toekomstvisie en plannen met onze producten in 2023. Alle webinars kun je terugkijken in de Partner Informatieportal.

Zo blijf je op de hoogte

Uiteraard zijn deze updates het topje van de ijsberg. Zo zijn we ook trots op onze uptime van maar liefst 99,96% en onze ISO-certificering als erkenning voor goede informatiebeveiliging. Bovendien voeren we maandelijks vele kleine en grote updates door in de portal om de gebruikerservaring te verbeteren. Lees daarom vooral onze maandelijkse nieuwsbrief: hiermee ben je snel elke maand op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen van jouw VoIP-platform. Op onze Partner Informatieportal plaatsen we daarnaast alle relevante informatie voor jou als partner, zoals prijslijsten, handleidingen, instructievideo’s, onze webinars en meer. Neem er regelmatig een kijkje en doe er je voordeel mee!

Op naar 2023

We zijn aan het einde gekomen van ons jaaroverzicht 2022. We willen je bedanken voor de goede samenwerking dit jaar en alle inspanningen om jouw klanten de beste telefonie-oplossing te bieden. Dankzij de feedback die jullie en jullie klanten deelden in de portal, de webphone, de apps en via de partnermanagers konden wij onze producten en diensten steeds verder verbeteren en toekomstbestendig maken. Op naar een succesvol 2023!

Gerelateerde artikelen

De toekomstplannen van VoIPGRID: nieuwe features en een nieuw product in 2024
6 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
24 januari 2024
VoIPGRID jaaroverzicht 2023
3 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
15 december 2023

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018e8adc-3adc-83c4-abd3-eef848dce023","id":"018e8adc-3adc-83c4-abd3-eef848dce023","request_id":"018e8adc-3adc-83c4-abd3-eef848dce023","status":"success"}