« Terug naar alle artikelen

Met ons vernieuwde aanbod lever jij altijd een passende telefonie-oplossing

2 minVoIP leveren
Roelinda Klip
25 november 2021

Om onze partners in staat te stellen een zo passend mogelijk VoIP-aanbod te leveren aan hun klanten, lanceerden we in september een nieuw pakket genaamd Compleet. Met dit pakket werd het mogelijk om nieuwe klanten een totaaloplossing in telefonie te bieden, naast de al bestaande maatwerkoplossing. Vanaf half december gaan we een stapje verder: ook bestaande klanten kunnen overstappen naar deze complete telefonie-oplossing.

Een passend aanbod voor elke klant: Maatwerk of Compleet

Vanaf de start van VoIPGRID is ons aanbod erop gericht geweest om maatwerk te leveren aan klanten. Bij deze oplossing, pakket Maatwerk, stel je als partner zelf het aanbod aan functionaliteiten samen en betaalt de klant alleen voor de modules die worden afgenomen en de verbruikte belminuten. Dit is vooral een interessante oplossing voor klanten die veel inkomende telefonie krijgen en geen ingewikkelde routering nodig hebben. 

Met het nieuwe pakket Compleet heeft de klant beschikking over vrijwel alle mogelijkheden van het platform én onbeperkt bellen voor één vaste prijs per gebruiker. Ideaal voor klanten die precies willen weten waar ze aan toe zijn, en voor bedrijven met veel uitgaande telefonie en uitgebreide belplannen. Pakket Compleet sluit bovendien uitstekend aan bij de hybride werkplek. 

Het ontwikkeltraject van pakket Compleet

Een nieuwe oplossing toevoegen aan een bestaand telefonieplatform bouw je niet zomaar. Eerder legden we uit hoe het ontwikkeltraject van pakket Compleet eruit zag. Eerst werd er gefocust op het kunnen aanbieden van dit nieuwe pakket aan nieuwe klanten die partners aansloten. Na de livegang hiervan in september hebben onze ontwikkelaars gewerkt aan een handige tool om het omzetten van bestaande klanten ook in de portal te kunnen verwerken. Vanaf 14 december 2021 wordt het daarmee ook voor bestaande klanten mogelijk om te migreren naar pakket Compleet!

Omzetten van klanten naar een ander pakket

Collega Luuk Hartsema, lead van het User Experience team, zegt over het proces: 

“In het afgelopen jaar hebben we veel geleerd over het introduceren van een nieuw prijsmodel. Samen met een team van slimme collega’s streef ik ernaar om de interactie met onze producten zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. We vinden het belangrijk dat onze partners en klanten tevreden zijn en waarde ontlenen uit het gebruik van onze producten. We proberen de mate van support die nodig is om onze producten te gebruiken zoveel mogelijk te beperken.” 

Tijdens het ontwikkelen van de tool kregen onze developers een steeds beter beeld van de zogeheten edge cases. Dit resulteerde in een converteertool waarbij de partner precies te zien krijgt wat er moet gebeuren voor een klant kan worden omgezet. Daarbij worden instructies gegeven om deze edge cases op te lossen, denk bijvoorbeeld aan een VoIP-account dat per ongeluk aan meerdere gebruikers gekoppeld is, of juist aan geen enkele. De partner kan eventuele aanpassingen stapsgewijs doorvoeren en vervolgens het omzetten naar pakket Compleet voltooien.

Kies de beste telefonie-oplossing voor elke klantsituatie

Maakt je klant gebruik van pakket Maatwerk, maar zou pakket Compleet beter aansluiten op zijn wensen? Geen probleem! Vanaf 14 december kun je de klant eenvoudig omzetten naar pakket Compleet. In de Partner Informatieportal vind je hierover een handige instructievideo. Ook vind je er een uitgebreide dienstbeschrijving over pakket Compleet. 

Twijfel je welk pakket het beste past bij een specifieke klantcase? We denken graag met je mee! Neem gerust contact met ons op via contact@voipgrid.nl of 050-8009000.

Gerelateerde artikelen

De toekomstplannen van VoIPGRID: nieuwe features en een nieuw product in 2024
6 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
24 januari 2024
VoIPGRID jaaroverzicht 2023
3 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
15 december 2023

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018ef41b-3012-19c9-0a19-4e81bb96c768","id":"018ef41b-3012-19c9-0a19-4e81bb96c768","request_id":"018ef41b-3012-19c9-0a19-4e81bb96c768","status":"success"}