« Terug naar alle artikelen

Versterk klantrelaties met de nieuwe CRM-integratie van VoIPGRID en Red Cactus

3 minIntegraties
Roelinda Klip
19 april 2022

Door het VoIPGRID platform te koppelen aan andere applicaties, help je jouw klanten efficiënt te werken en hun klantrelaties te versterken. Eén van de mogelijkheden binnen het VoIP-platform is een koppeling met CRM-systemen. Met de nieuwe CRM-integratie tussen Red Cactus en VoIPGRID, Bubble genaamd, voorzie je jouw klanten direct van nuttige informatie wanneer de telefoon overgaat. In dit blog leggen we uit hoe de koppeling werkt en zetten we de voordelen op een rij.

Hoe werkt de CRM-koppeling?

De Bubble software van Red Cactus maakt een connectie met zowel jouw VoIP-platform als het gekozen CRM-pakket en verbindt deze met elkaar. Bij een inkomende oproep verschijnt er een pop-up venster in je beeldscherm, zo zie je direct welke klant belt én open je met een klik op de pop-up de juiste klantkaart binnen het CRM-pakket. Met deze koppeling laat je jouw klanten sneller en efficiënter werken, en help je ze bovendien om goede relaties op te bouwen met hun klanten. Ideaal!

De voordelen van de CRM-integratie op een rij

Een CRM-koppeling is een must voor waardevolle klantrelaties. Met deze voordelen weet je jouw klanten vast te overtuigen:

1. Je bepaalt zelf welke klantgegevens je wilt inzien

Het pop-up venster is persoonlijk te configureren, waardoor alleen informatie wordt getoond die jij relevant vindt. Denk hierbij aan de bedrijfsnaam, contactpersoon, het telefoonnummer van de beller of een notitie uit de klantkaart. Doordat je de relevante informatie direct bij de hand hebt, kun je het contactmoment met de klant persoonlijk maken en haal je meer uit het telefoongesprek.

2. Direct inzicht in het laatste contact

Weten met welke collega de beller voor het laatst contact heeft gehad? Dat zie je in één oogopslag in de pop-up. Zo weet je direct welke collega de klant het beste verder kan helpen, en hoeft de klant niet opnieuw zijn verhaal te doen. Ook kun je via de pop-up de recentegesprekkenlijst inzien. 

3. Jouw voorkeuren in de pop-up

In de pop-up kun je tot vier verschillende actieknoppen instellen. Kies er bijvoorbeeld voor om direct een terugbelverzoek aan te maken, een klantkaart te openen, een timer te starten, het gesprek te beantwoorden of een e-mail te verzenden. Door de pop-up naar wens in te richten, kun je de telefoontjes zo efficiënt mogelijk afhandelen.

4. Doorverbinden met relevante context

Wanneer je een gesprek moet doorverbinden naar een collega, wil je niet dat de klant opnieuw moet uitleggen waarvoor hij belt. Dankzij deze CRM-integratie heeft je collega direct de klantkaart inclusief alle klantgegevens en notities van het gesprek bij de hand. Dit maakt het contact een stuk prettiger voor beide partijen!

5. Geen handmatige nummerinvoer meer met click-to-dial

De Bubble software is voorzien van click-to-dial. Met deze functionaliteit selecteer je in jouw CRM-pakket een telefoonnummer, waarna jouw bureautoestel, webphone of app direct naar het geselecteerde nummer belt. Zo voorkom je foutieve invoering van telefoonnummers en bespaar je tijd. 

6. Een telefoonnummer invoeren en direct bellen

Is er geen telefoonnummer om te selecteren, dan voer je dit eenvoudig in via de dialpad in de Bubble software. Druk vervolgens op de belknop om met je toestel, webphone of app direct naar het gekozen nummer te bellen.

7. Meerdere CRM-pakketten tegelijk koppelen

Werkt je klant met verschillende CRM-pakketten? Dit is geen probleem voor de Bubble software van Red Cactus, je kunt namelijk meerdere pakketten koppelen. De pop-ups kunnen per pakket worden gepersonaliseerd. 

Integreer met Salesforce, AFAS en vele andere pakketten

Met de CRM-koppeling tussen VoIPGRID en Red Cactus Bubble koppel je je VoIP-platform moeiteloos met ruim 100 CRM-pakketten. Denk aan populaire systemen als Salesforce, AFAS, Teamleader en Realworks. Zo kun je altijd aan de wensen van je klant voldoen. Mocht er een CRM-pakket missen, dan kijken we graag of we deze koppeling alsnog kunnen realiseren. Het overzicht van te koppelen pakketten vind je op de VoIPGRID Marketplace, hier kun je direct de gewenste integratie aanvragen. 

CRM-koppeling voor MacOS én Windows-gebruikers

De koppeling tussen het VoIP-platform en CRM-systemen was al geruime tijd mogelijk voor Windows-gebruikers dankzij de CloudCTI-koppeling. Met de nieuwe koppeling tussen VoIPGRID en Red Cactus Bubble is het voortaan ook mogelijk om MacOS-gebruikers een integratie met hun CRM-pakket te bieden. Deze nieuw gerealiseerde koppeling werkt zowel voor Windows als MacOS (vanaf High Sierra 10.13).

Meer informatie over de CRM-integratie

Wil je meer weten over de integratie tussen VoIPGRID en Red Cactus Bubble? Bekijk dan de handleiding op de Partner Informatieportal, de webinar met Mark Minnaard van Red Cactus of het overzicht van CRM-integraties op de VoIPGRID Marketplace. Uiteraard voorzien wij je zoals altijd ook graag van advies, bel hiervoor naar 050-8009000 of mail naar contact@voipgrid.nl.

Gerelateerde artikelen

De toekomstplannen van VoIPGRID: nieuwe features en een nieuw product in 2024
6 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
24 januari 2024
VoIPGRID jaaroverzicht 2023
3 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
15 december 2023

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018e898d-98cd-3ce3-7e5a-71bcbaadb53a","id":"018e898d-98cd-3ce3-7e5a-71bcbaadb53a","request_id":"018e898d-98cd-3ce3-7e5a-71bcbaadb53a","status":"success"}