24 september 2020

De integratiemogelijkheden van het VoIPGRID platform: de CRM-koppeling

Het VoIPGRID platform biedt verschillende mogelijkheden om te koppelen met externe platformen en producten. Elke klantvraag heeft zo zijn eigen behoeften en daarbij behorende integratiemogelijkheden. De komende weken gaan we je meenemen in de wereld van integraties. In deze eerste blog gaan we het hebben over de CRM-koppeling.

Informatiestromen integreren voor persoonlijk contact

Tijdens het VoIPGRID Partner Event vertelde oprichter Mark Vletter over de toekomst van zakelijke telefonie. Zakelijke telefonie wordt steeds meer geïntegreerd met andere communicatieplatformen, zoals chatprogramma’s, e-mail en CRM-systemen. Deze integraties hebben tot doel om een goede relatie op te bouwen tussen bedrijf en klant. Door de informatiestromen met elkaar te integreren, wordt een optimale, maar ook gepersonaliseerde, workflow gecreëerd. Hierdoor kun je als bedrijf focussen op de behoeftes van en de relatie met jouw klant.

CRM-integratie met CloudCTI

Eén van de mogelijkheden binnen het VoIPGRID platform is een koppeling met CRM-systemen, de CRM-integratie. Bij een inkomende oproep verschijnt er een pop-up venster in het beeldscherm van je computer. In die pop-up zie je welke klant belt en het allermooiste: klik op de pop-up en de klantkaart binnen het CRM-pakket verschijnt op je beeldscherm.

Pop-up van de CRM-integratie

Dankzij deze pop-up weet je precies welke klant belt. Na het openen van de klantkaart kun je direct notities maken of terugbelacties aanmaken. De toegevoegde gegevens over het klantcontact zijn direct zichtbaar voor de hele organisatie.

Zoeken naar het juiste bedrijf binnen het CRM-pakket is met deze integratie verleden tijd én je weet direct wie je aan de lijn hebt. Daarnaast hoeft de beller niet opnieuw zijn of haar verhaal te doen, alle gespreksgeschiedenis kun je terugvinden binnen het CRM-systeem. Dit zorgt niet alleen voor een sneller werkproces, maar ook voor een persoonlijke benadering naar de klant. Je kunt je focussen op het gesprek met de klant en de CRM-koppeling ondersteunt je daarbij!

Eenvoudige implementatie

Denk je aan integraties, dan denk je misschien aan ingewikkelde scripts die geschreven moeten worden. Met de CloudCTI oplossing heb je geen technische kennis nodig, omdat het een standaard koppeling is. Ideaal voor bedrijven die gebruik willen maken van een integratie tussen hun CRM-systeem en telefonie, maar niet de kennis in huis hebben om scripts te schrijven of het coderen moeten uitbesteden. Het enige wat je nodig hebt is kennis van systeembeheer, aangezien er per gebruiker software geïnstalleerd moet worden om de koppeling te kunnen maken.

Er zijn een aantal voorwaarden om deze integratie voor jouw klant mogelijk te maken. Het is bijvoorbeeld alleen compatible met Windows gebruikers en niet alle CRM-systemen zijn te koppelen. Lees meer over de voorwaarden en het instellen van de koppeling op onze technische wiki.

Telefonie en CRM-informatie naadloos gekoppeld

De CloudCTI-koppeling zorgt ervoor dat er bij een inkomende oproep een pop-up verschijnt in het beeldscherm van de gebelde collega. Klik op de pop-up en de klantenkaart van het CRM-systeem wordt geopend. Het is de ideale oplossing voor bedrijven die graag een standaard koppeling willen tussen hun CRM-pakket en telefonie. Met een beetje kennis van systeembeheer is deze koppeling eenvoudig en snel te maken. Door het koppelen van telefonie en klantgegevens laat je jouw klanten direct efficiënter werken!

Meer weten?

Wil je weten of de CRM-integratie ook een interessante oplossing kan zijn voor jouw klanten, of heb je vragen over de ondersteuning van een specifiek CRM-pakket? Bel (050-8009000) of mail (contact@voipgrid.nl) gerust naar een onze partnermanagers. Zij helpen je graag verder.

Benieuwd naar de andere integratiemogelijkheden? Houd dan onze blog de komende weken in de gaten. In de volgende editie lees je alles over de wereld van Webhooks!

{"id": "11dc804c-8ce7-4a0c-b47a-6c13b319544f", "request_id": "5f90b8be-af59-4458-94c3-b5019cbf5590", "attempt": "5f90b8be-af59-4458-94c3-b5019cbf5590", "status": "success"}