« Terug naar alle artikelen

Snel inzicht in de beschikbaarheid van collega’s in de Vialer App en Webphone

3 minProductontwikkeling
Roelinda Klip
24 februari 2023

In een paar jaar tijd is er veel veranderd op de werkvloer: van vaste werkplekken met een vast toestel op bureaus, naar een hybride werkomgeving waarin flexwerken de norm is geworden. Dit vraagt om een flexibele oplossing voor zakelijke telefonie: met de Vialer App en Webphone maken we jouw klanten bereikbaar waar ze maar willen. 

Het op diverse locaties werkzaam zijn, maakt het nog wel eens lastig om te weten welke collega aan het werk en dus beschikbaar is. Met onze nieuwe feature Collega status is dit verleden tijd. In zowel de Vialer App als de Webphone zie je voortaan direct welke collega bereikbaar is. Handig, als je direct iemand nodig hebt of een klant moet doorverbinden. In dit blog lees je meer over deze nieuwe feature.

Duidelijke weergave van bereikbare collega’s

Een klant met pakket Compleet heeft altijd toegang tot drie verschillende devices, namelijk een vast toestel, de Vialer Webphone en de Vialer App. De gebruiker bepaalt zelf waar hij werkt en dus op welk device hij bereikbaar wil zijn. Voor collega’s onderling was het tot nu toe niet mogelijk om te zien op welke van die drie accounts de gebruiker bereikbaar was en welk account je dus moest benaderen. Met de lancering van de feature Collega status bel je voortaan simpelweg naar een collega en verbindt het platform je direct met het device waarop de collega bereikt wil worden. 

In de app en webphone is bovendien een lijst toegevoegd met daarin alle gebruikers van de klant met de bijbehorende status. Deze Collega status spreekt tot de verbeelding, namelijk groen als de collega ingelogd en bereikbaar is, oranje voor niet storen en rood voor in gesprek. Is de collega niet ingelogd en dus offline, dan blijft de status grijs. Met deze weergave zorgen we voor een duidelijker beeld in de bereikbaarheid van collega’s met als gevolg dat klanten sneller en beter geholpen kunnen worden.  

Collega status in de Vialer App     

In de Vialer App onder het tabblad Contacten zie je straks een extra mogelijkheid om, naast de eigen contacten, ook collega’s te zien. Ook kun je ervoor kiezen om alleen online collega’s te laten zien, waardoor je nog sneller weet wie er aan het werk zijn. Aan de hand van gebruikersfeedback in de app bleek dat de wens groot was een collega te kunnen bereiken zonder dat je een intern nummer hoeft te weten, dat is nu mogelijk.  

Bij een nieuwe feature in de Vialer App kiezen we vaak voor een ‘soft launch release strategy’. De eerste dagen na de release op 27 februari krijgt een kleine groep toegang tot de nieuwe feature, zodat eventuele bugs snel kunnen worden opgelost. Vervolgens wordt de feature binnen een week onder alle gebruikers uitgerold. Het is dus goed om te weten dat het kan voorkomen dat sommige appgebruikers eerder inzicht hebben in de Collega status dan anderen, terwijl ze wel onder dezelfde klant vallen.

Collega status in de Vialer Webphone

Ook in de Vialer Webphone wordt de Collega status weergegeven onder het tabblad Contacten, en ook hier heb je de mogelijkheid om alleen de online collega’s weer te geven. Uiteraard kun je hiervoor ook een nieuwe lijst aanmaken met favoriete collega’s zoals dit nu al mogelijk is. De Collega status zal eind volgende maand in de webphone verschijnen.

Optimaal bereikbaar: de Gebruiker centraal

Met de lancering van de Collega status in de Vialer App en Webphone richten we ons platform nog meer in op de Gebruiker. Voor iedereen in de organisatie is het in één oogopslag duidelijk welke collega beschikbaar is om een telefoontje aan te nemen en wordt het makkelijker om een collega te bereiken. Zo kunnen organisaties hun klanten nog beter van dienst zijn. Heb je vragen over de nieuwe feature Collega status, laat het ons dan weten via contact@voipgrid.nl of bel met 050-8009000.    

Gerelateerde artikelen

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018f8bb9-65d7-359a-aaf2-a94dd33e1da2","id":"018f8bb9-65d7-359a-aaf2-a94dd33e1da2","request_id":"018f8bb9-65d7-359a-aaf2-a94dd33e1da2","status":"success"}