29 januari 2020

De geheimen van de Gebruiker

De feature Gebruiker is voor veel eindklanten nog onbekend terrein. Dat is zonde, want het kan veel voordeel opleveren voor een efficiënt ingericht werkproces. Een gebruikersaccount heeft als grote voordeel dat een werknemer zelf kan kiezen op welke eindbestemming hij bereikbaar wil zijn. Dit kan een VoIP-account, app account, webphone account of mobiele doorschakeling zijn. Leer hier meer over de Gebruiker.

Inloggen met de Gebruiker

Dat je de Gebruiker nodig hebt om in te kunnen loggen in de portal, de app, de browserplugin en de webphone, dat weten de meeste mensen wel. De Gebruiker gebruik je simpelweg om in het platform te komen. Binnen de portal kunnen (extra) Gebruikers worden aangemaakt, zodat ook andere collega’s in kunnen loggen in de telefonieomgeving.

Keuze uit vier soorten rechten

Iedere Gebruiker kun je bepaalde rechten geven. Hiermee bepaal je bijvoorbeeld dat sommige Gebruikers alles kunnen aanmaken en bestellen binnen het platform, en andere Gebruikers alleen de gespreksstatistieken kunnen inzien. Er zijn vier soorten rechten die je toe kunt kennen aan een Gebruiker: Beheer, Accountbeheer, Eindgebruiker, en Gespreksdetails.

  • Beheer: de Gebruiker kan alles inzien, aanpassen en aanmaken binnen de portal.
  • Accountbeheer: de Gebruiker kan bijna alles, behalve diensten toevoegen, diensten verwijderen en administratieve gegevens wijzigen.
  • Eindgebruiker: de Gebruiker kan alleen zijn eigen bereikbaarheid beheren. De gespreksdetails zijn niet inzichtelijk, tenzij je deze rechten toekent.
  • Gespreksdetails: dit recht werkt enkel in combinatie met de Eindgebruiker. De Eindgebruiker kan de gesprekkenlijst van de gehele organisatie bekijken.

De Gebruiker in het belplan

Wat veel eindklanten niet weten, is dat je de Gebruiker kunt instellen in het belplan en dat je daarmee op Gebruikersniveau je bereikbaarheid kunt instellen. Via de Gebruiker selecteer je de verschillende eindbestemmingen waarop je bereikbaar wilt zijn. Dit kan de mobiele app zijn, een doorschakeling naar een (mobiel) telefoonnummer, de webphone of het toestel op kantoor. Wil je niet bereikbaar zijn? Selecteer dan de optie ‘Niet bereikbaar’.

Op ieder moment de bereikbaarheid wijzigen

Waarom is dit handig? Doordat het niet uitmaakt waar je bent als je de bereikbaarheid aan wilt passen, heb je de vrijheid om dit op ieder moment van de dag te doen. Je hoeft dus niet op kantoor te zijn om je toestel op ‘Niet storen’ te zetten, of ingelogd te zijn in de portal om je belplan aan te passen. Als je de Gebruiker in het belplan hebt gezet, dan kun je via diezelfde Gebruiker makkelijk schakelen in je bereikbaarheid. Je kunt via de app, de webphone, de browserplugin en uiteraard ook via de portal je beschikbaarheid aanpassen.

Voor jou als partner betekent dit dat je je klanten veel flexibiliteit biedt: zij kunnen eenvoudiger, op meerdere devices en dus zelf de bereikbaarheid instellen, waarbij het niet nodig is het belplan aan te passen.

Intern nummer

Iedere Gebruiker heeft een eigen intern telefoonnummer waar je naar kunt doorverbinden. Je schakelt dus niet door naar een toestel, maar naar een collega. Dit is een groot voordeel wanneer je collega’s niet altijd op dezelfde device bereikbaar zijn. Doordat de betreffende collega zijn eigen bereikbaarheid heeft ingesteld, kom je altijd bij de op dat moment gebruikte device uit. Of dit nu het bureautoestel, de app of de webphone is.

Meer weten?

Een gebruikersaccount geeft werknemers volledige controle over hun bereikbaarheid en stelt ze zo in staat om flexibel en efficiënt te werken. Wil je meer weten over de mogelijkheden van de Gebruiker? In de Partner Informatieportal vind je de handleiding Gebruikers, waarin alle details worden besproken. Uiteraard staan onze partnermanagers ook voor je klaar bij vragen over de Gebruiker of het instellen daarvan.

{"request_id": "5e4d537e-07ea-4f14-afea-f6d3e19fa7c0", "attempt": "5e4d537e-07ea-4f14-afea-f6d3e19fa7c0", "id": "66466e49-d4e3-46fe-9669-4a1c7e53226c", "status": "success"}