« Terug naar alle artikelen

Slimme routering en Gebruikersstatus: samen bieden ze de beste klantervaring

3 min
VoIPGRID Team
23 april 2024

Zakelijke telefonie is voor jouw klanten dé manier om een klantrelatie op te bouwen met hun doelgroep. Het VoIPGRID-platform kent een aantal slimme features die dit doel ondersteunen. Slimme routering en Gebruikersstatus zijn twee oplossingen die jouw klanten in staat stellen om hun klanten effectief en snel te woord te staan voor de beste bedrijfsresultaten. In dit artikel duiken we dieper in deze slimme features.

Slimme routering: direct de juiste persoon aan de lijn

Met de feature Slimme routering krijgt de beller automatisch de juiste persoon aan de lijn die zijn vragen direct kan beantwoorden. Zonder doorverbinden, keuzemenu’s of wachtrijen heeft de klant zo direct een verbeterde klantervaring. We gebruiken hiervoor een slim algoritme dat het telefoonverkeer analyseert op basis van de meest recente gesprekken tussen de gebruiker en zijn klanten.

Op basis van de data die Slimme routering analyseert, koppelt het algoritme oorzaak en gevolg aan elkaar. Zo begrijpt het systeem dat telefoontjes die eerder bij een bepaalde collega terechtkwamen daar logischerwijs nu ook naar moeten worden doorverwezen.

Gebruikersstatus: meteen inzicht in beschikbaarheid

Met de feature Gebruikersstatus heeft de gebruiker direct zicht op de bereikbaarheid van collega’s. Zij zien in één oogopslag wie er bereikbaar is en wie niet gestoord wil worden, maar ook op welk apparaat deze persoon te bereiken is. Hierdoor maakt een gebruiker betere keuzes tijdens het telefoongesprek met de klant.

In de praktijk betekent dit dat deze gesprekken sneller en beter worden afgehandeld. Onnodig doorverbinden of terugbelverzoeken die lang blijven liggen zijn nu verleden tijd.

Slimme routering en Gebruikersstatus: de perfecte combinatie

Slimme routering en Gebruikersstatus zijn twee features die uitstekend met elkaar samenwerken om de gebruiker en zijn klanten optimaal van dienst te zijn. Vanuit deze visie zijn beide features dan ook ontwikkeld door onze developers.

Vanuit de markt zien we de behoefte aan het verstevigen van klantrelaties, die verder gaat dan alleen zakelijke telefonie. In het huidige digitale tijdperk zal deze behoefte alleen maar toenemen. Menselijk contact groeit uit tot een onderscheidende waarde, wat de positieve reacties op slimme routering en Gebruikersstatus onderstrepen. Vanuit die visie bieden we de afgelopen periode en in de toekomst producten aan die de relatie tussen gebruiker en klant verdiepen en verstevigen.

Slimme routering en Gebruikersstatus komen samen goed tot hun recht, omdat ze jouw klanten ondersteunen in iedere fase van het communicatieproces. Op het moment dat een collega niet bereikbaar is, terwijl de klant juist deze collega graag wil spreken, is het mogelijk om direct te schakelen en de klant zo de beste oplossing te bieden. Het afstemmen van een vervolgactie op de bereikbaarheid van collega’s draagt op die manier bij aan de beleving van de klant en daarmee de klanttevredenheid.

Ondersteuning voor succesvol ondernemen

De feature Slimme routering heeft een historie van vier dagen. Op deze manier is het ook mogelijk om gesprekken die vóór het weekend hebben plaatsgevonden de maandag erop naar de juiste persoon te leiden. Hierdoor ervaart de klant steeds hetzelfde niveau van klantenservice.

Dit is niet alleen van toegevoegde waarde als de klant vragen heeft, maar juist ook als de klant in een aankoopproces zit. Op het moment dat een klant belt om een offerte te bevestigen of omdat ze meer informatie willen over de aanschaf van de diensten of producten van jouw klant, is het van toegevoegde waarde om de juiste persoon aan de lijn te krijgen. Iemand die de verkoopbezwaren van de klant kent en kan wegnemen, omdat er een vertrouwelijke relatie is opgebouwd.

Voor het salesproces van jouw klanten is het ontzettend belangrijk om het contact warm te houden, want dit maakt het verschil in een geslaagde verkoop. De bereikbaarheid van jouw klanten staat zo in directe relatie tot de omzet. Juist daarom bieden deze features ondersteuning bij het succesvol ondernemen.

Breng jouw klanten op de hoogte van de mogelijkheden

Vanwege de grote invloed die slimme routering heeft op het succes van jouw klanten is het verstandig om de feature Slimme routering actief aan te bieden. Zo maken jouw klanten vanaf de eerste dag gebruik van de mogelijkheden die het VoIPGRID-platform biedt. Heb je vragen over Slimme routering of Gebruikersstatus? Neem dan contact met ons op.

Gerelateerde artikelen

De toekomstplannen van VoIPGRID: nieuwe features en een nieuw product in 2024
6 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
24 januari 2024
VoIPGRID jaaroverzicht 2023
3 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
15 december 2023

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018f407b-93f1-ef3e-0768-a62cc1fec5e8","id":"018f407b-93f1-ef3e-0768-a62cc1fec5e8","request_id":"018f407b-93f1-ef3e-0768-a62cc1fec5e8","status":"success"}