2 maart 2020

Zakelijk bereikbaar op je eigen device? Het kan met deze app voor Android en iOS

Privé-apparaten – zoals smartphones, smartwatches, tablets en laptops – zijn inmiddels zo ingeburgerd in het dagelijks leven, dat de kans groot is dat ze ook voor het werk worden gebruikt. Het is dan ook niet gek dat er bedrijven zijn die medewerkers in staat stellen om hun eigen persoonlijke apparaten te gebruiken voor het werk. Lees hier meer over en ontdek hoe je ervoor kunt zorgen dat je ook op je eigen mobiel zakelijk bereikbaar kunt zijn.

Werken op afstand en thuiswerken

De praktijk dat medewerkers hun eigen apparaten mee kunnen nemen  wordt vaak omschreven onder de noemer BYOD (Bring Your Own Device), al kent deze afkorting een veelvoud aan varianten zoals BYOT (Bring Your Own Technology), CYOD (Choose Your Own Device), BYOA (Bring Your Own Application) en BYOP (Bring Your Own Phone). BYOD, of een variatie daarvan, is in het bijzonder interessant voor organisaties met medewerkers waarvan de werkplek overal kan zijn. Denk hierbij aan mensen die vaak onderweg zijn, op afstand werken, of thuiswerken. Doordat zij niet gebonden zijn aan een kantoor en de bijbehorende apparatuur, hebben zij minder mogelijkheden om op dezelfde manier bereikbaar te zijn als collega’s die wél op kantoor zijn.

Neem bijvoorbeeld het ontbreken van een intern telefoonnummer. Het kan dan voorkomen dat iemand die remote werkt minder informatie binnenkrijgt dan collega’s op kantoor. Dit kan op zijn beurt weer het gevoel versterken dat ze minder onderdeel uitmaken van het team. Door BYOD mogelijk te maken, kun je er toch voor zorgen dat alle collega’s – waar ter wereld ze zich ook bevinden – bereikbaar zijn op een apparaat dat waarschijnlijk al in hun zak zit.

Grens tussen werk en privé

Het gebruik van een eigen telefoon kent voordelen, zo weet je precies hoe hij werkt, maar heeft ook zeker nadelen. Er kleven privacy- en veiligheidsrisico’s aan en ook het beheer van verschillende devices door een IT-afdeling kan lastig zijn.

Daarnaast kun je bij het gebruik van je eigen telefoon ook je vraagtekens zetten. Zakelijk en privé kunnen door elkaar gaan lopen, bijvoorbeeld door een klant te bellen met je eigen privé-nummer. Dit laatste hoeft echter geen probleem te vormen. Om op je zakelijke nummer bereikbaar te zijn, ben je namelijk al lang niet meer gebonden aan je bureautoestel.

Zakelijk bereikbaar via een app op je mobiel

Zakelijk bereikbaar zijn terwijl je toch je eigen telefoon gebruikt, is mogelijk met onze VoIP app voor Android en iOS. Deze app laat gebruikers namelijk met hun eigen smartphone uitgaand bellen en gesprekken beantwoorden met hun zakelijke telefoonnummer. Op deze manier blijft je privé-nummer dus ook echt privé en kun je waar je ook bent bellen alsof je op kantoor bent.

De app biedt echter meer voordelen die zorgen voor een scheiding tussen werk en privé. Zo worden de kosten voor het bellen met de app onder het zakelijke account gefactureerd. Hierdoor zijn declaraties voor zakelijk telefoonverkeer niet meer nodig. Daarnaast kun je met de app je belplannen wijzigen en je bereikbaarheid direct aanpassen. Zo kun je er bijvoorbeeld voor zorgen dat je alleen tijdens je werkuren beschikbaar bent op je zakelijke nummer.

Gratis downloaden in de Play Store en App Store

Benieuwd naar deze oplossing om zakelijk te bellen op je eigen mobiel? Je kunt de app gratis downloaden voor Android- en iOS-toestellen via Google Play en App Store. Om te kunnen bellen heb je wel een VoIP-account nodig.

Lever je al telefonie en wil je de app zelf aanbieden? Neem contact op en we helpen je graag verder.

{"id": "0f06afeb-74b5-41ff-bb3f-6b17756f0160", "request_id": "5fc18522-670f-46a3-aab9-44d5f22d7cd0", "attempt": "5fc18522-670f-46a3-aab9-44d5f22d7cd0", "status": "success"}