De afgelopen maanden hebben we de feature Gebruiker in ons platform aangepakt. De feature kan veel gemak opleveren voor partners en eindklanten, maar werd weinig gebruikt in belplannen (slechts 2%!). Een inventarisatie onder partners en eindklanten bracht aan het licht dat de feature inderdaad veel voordeel oplevert, maar dat het instellen ervan de nodige aandacht verdiende.
Met deze bevindingen zijn we aan de slag gegaan om de feature Gebruiker drastisch te verbeteren. De complexiteit zat vooral in de verschillende plaatsen in het platform waar zaken als VoIP-accounts en eindbestemmingen moesten worden ingesteld en toegevoegd, om de feature goed te laten werken.
Het gebruikersscherm is opnieuw ingericht en er zijn extra opties toegevoegd. Onder het tabblad Telefonie-instellingen kun je nu de Gebruiker helemaal instellen en bereikbaar maken. Er kan vanaf deze pagina een VoIP-account of bestemming worden toegevoegd.
Daarnaast is er een nummer voor collega’s toegevoegd, waardoor je interne nummer altijd gelijk blijft. Je collega’s bellen je interne nummer, wij schakelen automatisch door naar je gekozen eindbestemming. Naast het invoeren van je instellingen, kun je op deze pagina ook je bereikbaarheid kiezen en/of wijzigen. Met behulp van een dropdown, die direct wordt gevuld zodra je de gewenste bestemmingen hebt geselecteerd, kun je snel van bereikbaarheid wisselen.
Voor uitgaande telefonie kan er voortaan ook een uitgaand nummer (CLI) worden gekozen onder de Gebruiker. Je kunt hierbij aangeven welke uitgaande nummers van de gekoppelde VoIP-accounts je wilt wijzigen. Voordat er uitgaande nummers worden overschreven, krijg je een melding waarbij je kunt uitvinken welke nummers niet moeten worden overschreven. Deze blijven dan onveranderd.
Tot slot hebben we de tabel met VoIP-accounts verbeterd. Hierin laten we voortaan zien welke Gebruiker gekoppeld is aan welke VoIP-accounts. Om het overzicht te bewaren, zijn alle acties die je aan een VoIP-account kunt verbinden nu samengebracht onder één menu.
Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000