29/01/2018

Haal meer uit het platform met deze 6 tips

In 2017 vonden er vele grote en kleine updates plaats in ons VoIP-platform, de plugin en de app. Wil jij meer inzicht in jouw business en je klanten op weg helpen in het nieuwe jaar? De partnermanagers zetten in deze blogpost hun aanbevelingen voor 2018 voor je op een rij.

1. Hoofdnummer voor klanten

Een handige nieuwe feature is het toevoegen van een hoofdnummer voor de klant. Onder de module “Telefoonnummer” kan een hoofdnummer worden ingesteld, dat automatisch wordt meegestuurd als onder een VoIP-account geen uitgaand nummer is geselecteerd. Voorheen werd hiervoor een willekeurig nummer van de klant gebruikt. De klant kan voortaan zelf bepalen welk nummer hij hiervoor wil gebruiken.

2. Update van de Vialer plugin

Eind vorig jaar heeft de Vialer plugin een uitgebreide update gekregen. Het is nu mogelijk om als Gebruiker diverse eindbestemmingen te selecteren, waarbij ook klik-en-bel automatisch mee verandert. Door onder de Gebruiker het klik-en-bel account in te stellen op “Zet gelijk aan beschikbaarheid”, werkt deze nu ook met de Vialer app en mobiele doorschakeling. Let op dat je wel een hoofdnummer hebt ingesteld, zoals hierboven wordt beschreven.

Vialer_plugin

3. Beschikbaarheid via de Vialer app

De Vialer app is in eerste instantie bedoeld om zakelijk mee te bellen, maar kan ook gebruikt worden om direct de beschikbaarheid te beheren. Zo kan een Gebruiker zijn beschikbaarheid op een ander toestel zetten, op zijn mobiele nummer, of simpelweg op niet bereikbaar. Als op deze manier de Vialer app wordt gebruikt, dan heeft de klant geen extra account nodig.

4. Partnerstatistieken dashboard

In december werd het statistieken dashboard voor partners gelanceerd. Dit dashboard biedt snel en overzichtelijk een samenvatting van diverse managementinformatie van alle klanten. Zaken als omzet en marges, inzicht in het belgedrag van klanten en de best verkopende diensten zijn in één overzicht te zien. Zijn er nog andere statistieken die je toegevoegd zou willen zien aan het dashboard, dan horen wij dat graag.

Partnerstatistiekendashboard

5. Gespreksbevestiging in belgroep

Wij raden aan om in een belgroep met Gebruikers altijd de gespreksbevestiging te gebruiken. Hiermee kan een inkomend gesprek, dat wordt aangeboden op een mobiel telefoonnummer, alleen worden beantwoord door het intoetsen van nummer 1. Als het gesprek niet wordt aangenomen, gaat deze niet door naar de voicemail van de Gebruiker en kan een collega het gesprek beantwoorden.

6. Twee-staps-verificatie

Veiligheid heeft binnen VoIPGRID hoge prioriteit en daarom hebben we naast encrypted bellen (versleutelde gesprekken) nu ook twee-staps-verificatie toegevoegd voor al onze partnergebruikers. Onder “Persoonlijke instellingen” is het mogelijk om deze twee-staps-verificatie aan te zetten. Wat ons betreft is deze extra beveiliging in 2018 een must voor al onze partners.

Tweestapsverificatie

Blijf op de hoogte

Ook in 2018 blijven we het platform doorontwikkelen. Er staat een aantal mooie updates op het programma, zo werken we op dit moment hard aan onze online bestelmogelijkheid waarbij hardware geprovisioned besteld kan worden. Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen? Houd onze nieuwsbrieven en de Partner Informatieportal in de gaten voor de laatste informatie en updates, of bel ons op 050-8009000. We zitten ook in het nieuwe jaar graag weer voor je klaar.