Porteringen met enige vertraging verwerkt

Melding opgelost op 12/06/2020 om 16:31 uur

12/06/2020 om 16:31 uur

Het systeem van automatische porteringen functioneert weer als normaal. Mocht je toch nog problemen ervaren, dan horen wij het graag.

12/06/2020 om 12:05 uur

De oorzaak van het probleem met de automatische porteringen is gelokaliseerd en de oplossing wordt momenteel geïmplementeerd door de operator en porteringspartij. De verwachting is dat het probleem aan het einde van de dag is opgelost. Als dit het geval is, zetten wij de automatische mailing als tijdelijke oplossing uit en zou alles weer naar behoren moeten werken.

11/06/2020 om 17:19 uur

De problemen met het automatische porteringssysteem blijken moeilijk oplosbaar. De operator en porteringspartij betrokken bij deze issue kunnen de root cause niet vinden. Om het proces vanuit onze kant te versnellen, hebben we ons platform geüpdatet om automatisch een e-mail te sturen naar de porting desk. Zo kunnen ze er daar voor zorgen dat het nummer zo snel mogelijk beschikbaar is na het porteringsverzoek. Dit betekent wel dat er een enige vertraging zal zijn in de portering, omdat het handmatig moet gebeuren.

09/06/2020 om 14:38 uur

Het systeem waarmee we telefoonnummerverhuizingen (porteringen) automatisch laten verlopen, functioneert op dit moment niet goed waardoor de operator dit met de hand moet verwerken. Daardoor lopen sommige porteringen enige vertraging op. De oorzaak van het probleem is nog onbekend. De operator werkt samen met de centrale partij die de porteringen in Nederland coördineert aan een oplossing.

{"id": "f719d2fc-d655-4269-a78c-c64749919002", "request_id": "5f00a363-7f24-4bd4-9b97-1be2fec46460", "attempt": "5f00a363-7f24-4bd4-9b97-1be2fec46460", "status": "success"}