Veelgestelde vragen

Hoe kan ik mijn bereikbaarheid eenvoudig instellen?

Er zijn verschillende manieren om je telefonische bereikbaarheid eenvoudig in te richten. Zo kun je dit doen na het inloggen op de portal met behulp van de Flexibel Schakelen dienst of rechtstreeks in het Belplan. Met behulp van onze Firefox plugin en Chrome extensie is dit echter nog een stuk eenvoudiger.

Immers, je past je bereikbaarheid met enkele muisklikken aan ín je browser. Wanneer je gebruik maakt van onze Vialer app, kun je zelfs op je smartphone op elk moment en waar je ook bent eenvoudig je bereikbaarheid aanpassen.

Hoe krijg ik inzicht in de prestaties van mijn VoIP-platform?

Op het partnerstatistieken dashboard in de portal vind je in één overzicht alle informatie over de prestaties van jouw VoIP-platform. Deze gegevens kun je handig inzetten om je bedrijfsvoering te optimaliseren. Zaken als omzet en marges, maar ook inzicht in het belgedrag van je klanten, welke diensten goed verkopen en waar je meer winst kunt behalen.

Kan ik internationale nummers aanvragen?

Het is mogelijk om telefonisch internationale nummers aan te vragen. Internationale nummers zijn voor ruim 50 verschillende landen te gebruiken op ons platform. Nieuwe nummers kunnen vaak snel worden aangesloten. De kosten verschillen per land en zijn maandelijks vanaf € 8,- bij ons aan te vragen.

Wanneer kan ik een internationaal nummer krijgen?

Voor elk internationaal nummer is een buitenlands vestigingsadres noodzakelijk. Een bewijs van vestiging moet altijd aangeleverd worden voordat een nummer zal worden toegekend.

Zijn buitenlandse nummers gelijk aan Nederlandse nummers?

Nee. Buitenlandse nummers zijn officieel bedoeld voor inkomend verkeer. Uiteraard kun je wel gewoon met het buitenlandse nummer uitbellen. Let wel: het platform is gevestigd in Nederland. Bellen in het buitenland kan daardoor een aantal eventuele problemen geven. Zo komt 112 bellen altijd in Nederland uit. Voor bellen vanuit het buitenland naar het buitenland gelden de bekende internationale prijzen en dus niet het lokaal tarief.

Is het mogelijk om nummerblokken op te knippen?

Nee, het is niet mogelijk om een blok op te delen. Een blok opzeggen en een nieuw nummer los aanvragen is uiteraard altijd mogelijk. Bij het splitsen van een blok hosten wij nog steeds de overige nummers waar wij voor moeten betalen.

Is porteren van buitenlandse nummers mogelijk?

Het overnemen van buitenlandse nummers is meestal mogelijk. Omdat in elk land een andere regelgeving van toepassing is, kan het overnemen langer duren dan in Nederland gebruikelijk is.

Kan ik een porteringsverzoek vervroegen?

Nee, enkel uitstellen. Vervroegen kan alleen wanneer een goedgekeurde portering eerst gecancelled is en vervolgens opnieuw wordt aangevraagd voor de ‘eerdere’ datum.

Hoe werkt een uitportering?

Wanneer een klant een aanvraag heeft gedaan bij een andere provider ontvangen wij een bericht met de gewenste datum van overname. We berichten je daarover om te kijken of de aanvraag klopt en of de klant eventueel behouden kan worden. Een bericht van akkoord of afwijzing moet binnen een werkdag aan ons doorgegeven worden.

Wat kunnen redenen zijn van afwijzing bij een nummerportering?

Een afwijzing kan alleen op basis van contractuele afspraken, zoals een nog langlopend contract. Het niet betalen van een nota is wettelijk geen reden om een portering te blocken.

De Wet Nummerportabiliteit voorziet in de aankiesbaarheidsverplichting omtrent alle nummers in Nederland. Een achterstallige betaling is een contractueel geschil en valt buiten deze wet.

Wat moet ik doen als mijn porteringsverzoek niet wordt goedgekeurd?

Wordt een verzoek afgewezen, neem dan contact op met de huidige provider. Heeft dat niet het gewenste resultaat, dan kun je contact opnemen met ons. Vaak is een afwijzing gebaseerd op onjuiste NAW-gegevens. Let er vooral op dat je het leveradres van de aansluiting gebruikt en niet het facturatie adres.

Hoe snel kan ik porteren en op welke dagen en tijdstippen?

De richtlijn voor porteringen is vandaag plus 5 werkdagen. Porteren is alleen mogelijk op werkdagen, dus niet in het weekend of op feestdagen.

Hoe werkt een porteringsverzoek?

Een porteringsverzoek is een tekstbericht aan de latende provider waarin het nummer of de nummers samen met de NAW-gegevens van de klant en de verzoekdatum van de portering zijn aangegeven.

Hoe werkt een Gebruiker in een Belgroep?

In onze Belgroep kun je kiezen voor een routering naar een vast of mobiel nummer, naar een VoIP-account maar ook naar een Gebruiker. Met deze Gebruiker in de Belgroep wordt het bijvoorbeeld mogelijk op gebruikersniveau de bereikbaarheid te beheren, waarmee de flexibiliteit wordt verhoogd. Als je geïnteresseerd bent in de mogelijkheden van deze oplossing, neem dan contact met ons op en we nemen het samen door.

Moet ik handmatig factureren?

De exports zijn vaak eenvoudig te importeren in diverse facturatiepakketten. Hierdoor is factureren een kwestie van een paar muisklikken of simpele aanpassingen.

Welke modules worden aangeboden op het platform?

De gebruiker kan kiezen uit onder meer openingstijden, keuzemenu’s, wachtrijen, gespreksopnames en voicemail. Door modules met elkaar te combineren, zijn er oneindig veel mogelijkheden om een passende oplossing te bieden aan de eindklant. Met het plaatsen van de modules in de gewenste volgorde kan een professionele telefooncentrale worden opgebouwd.

Kan ik meerdere toestellen tegelijk te laten rinkelen?

Dit is mogelijk door binnen een belgroep verschillende accounts te selecteren. Bij een inkomende oproep worden alle geselecteerde toestellen tegelijkertijd aangeroepen.

Kan ik zien wie er gebeld heeft en wie heeft opgenomen?

In de gesprekkenlijst staat alle informatie over de inkomende en uitgaande oproepen weergegeven. Zo vind je er de tijdstip van de oproep, de gesprekstijd en de eindbestemming. Per omgeving kan worden aangegeven welke gebruiker toegang heeft tot deze gegevens.

Hoe werkt CloudCTI?

De CRM-koppeling van CloudCTI bestaat uit twee componenten. Het eerste component is een lokaal geïnstalleerd stukje software voor Windows. Deze software geeft bij een inkomend gesprek een pop-up waarbij je informatie ontvangt omtrent de beller (het telefoonnummer en eventueel de naam). Het tweede component is ook Windows-based, maar voorziet in de communicatie tussen de telefonie en het CRM-systeem.

Zodra er een koppeling is met een CRM, dan zal in de pop-ups zowel de naam als het telefoonnummer verschijnen. Tevens is het mogelijk om er een vervolgactie aan te koppelen. Wanneer het gekoppelde CRM-systeem het toelaat, kun je bijvoorbeeld ook de gekoppelde klantkaart openen.

Welke CRM-systemen zijn geschikt voor een koppeling?

Er kan met vrijwel alle systemen worden gekoppeld. Ook koppelen met bijvoorbeeld .csv is mogelijk. Bekijk de wiki voor meer informatie.

Kan ik het telefonieplatform koppelen aan externe webapplicaties?

Via webhooks is het mogelijk om een koppeling te maken tussen ons telefonieplatform en allerlei webapplicaties. Het is mogelijk om acties te koppelen aan de ringing (van het telefoontoestel), answer en hangup. Wanneer je een koppeling gebruikt als Zapier, kun je bijvoorbeeld een e-mail laten sturen wanneer je een oproep hebt gemist met daarin het telefoonnummer van de beller.

Zie ook: https://wiki.voipgrid.nl/index.php/Webhooks.

Voorbeelden van webhooks zijn te vinden op https://wiki.voipgrid.nl/index.php/Webhooks_voorbeelden.

Welke toestellen kan ik zelf provisionen?

Het is bij een aantal merken toestellen mogelijk om een telefoon die binnen je lokale netwerk eenvoudig te configureren.

Op dit moment geldt dit voor Yealink type W52P, Linksys SPA922, SPA941, SPA942, SPA962 en Cisco SPA301, SPA303, SPA502G, SPA504G, SPA508G, SPA514G en SPA525G. Zie ook: https://wiki.voipgrid.nl/index.php/ProvisioningConfig.

Kan ik ook hardware bij jullie bestellen?

Via de portal kan eenvoudig hardware worden besteld, voor jezelf of je eindklanten. Vele toestellen worden direct en geprovisioned bij de eindklant afgeleverd. Naast toestellen leveren we ook headsets, switches en adaptors.

Hoe weet ik hoeveel marge ik draai en hoe kan ik deze beïnvloeden?

Onze adviesprijzen mag je gebruiken als verkoopprijs. Het is ook toegestaan om af te wijken van ons advies, zowel naar boven als beneden. Je bepaalt dus zelf je marge. De verkoopprijs kun je in prijsplannen verwerken. Deze gewijzigde prijs zal tevens de basis zijn van de exports. Hierdoor geeft het systeem exact de gewenste prijzen voor facturatie weer in de exports.

Waar vind ik mijn tarieven (inkoop, verkoop en marge)?

De actuele tarieven zijn te vinden in onze prijslijst (deze kun je vinden bij de documenten in de partner informatieportal), maar zijn ook te zien in het prijsplan in de portal. Bij het aanmaken van diensten zie je zowel de inkoop als verkoopprijs. Tevens zijn in het prijsplan alle verkoopprijzen terug te vinden.

Hoe factureer ik met Twinfield?

Doordat wij zelf met Twinfield factureren, hebben we veel kennis van en koppelingen met het systeem. We gebruiken een API om alles nog eenvoudiger te maken. Ook partners kunnen Twinfield gebruiken met dezelfde gemakken. Zo kunnen de facturen ook voor eindklanten in de portal inzichtelijk worden gemaakt en kan een gewijzigd adres in de portal rechtstreeks in Twinfield worden verwerkt.

Krijg ik een eindafrekening van mijn huidige contract?

De laatste nota is de eindafrekening van de huidige provider. Bij een nog langlopend contract zullen de vaste abonnementskosten in een keer tot de einddatum worden gefactureerd op de laatste nota.

Hoe factureer ik mijn klanten de juiste prijzen?

Na het ontvangen van onze factuur kan in de portal een export gemaakt worden in .csv, waarop per klant gesprekskosten en/of diensten te vinden zijn.

VoIPGRID Partner management

Contact

We helpen je graag

050 - 800 9000
contact@voipgrid.nl

{"attempt":"018f16c0-40a6-8a1a-b9b3-ee76cb22f246","id":"018f16c0-40a6-8a1a-b9b3-ee76cb22f246","request_id":"018f16c0-40a6-8a1a-b9b3-ee76cb22f246","status":"success"}