17 maart 2020

Zo maak je jouw klanten ook thuis goed bereikbaar

Nu heel Nederland is opgeroepen om zoveel mogelijk thuis te werken, zullen er ongetwijfeld meer vragen komen van jouw klanten over hun zakelijke bereikbaarheid. Het VoIPGRID platform kan hierbij op verschillende manieren een oplossing bieden. We geven hier een aantal opties die je kunt delen met jouw klanten, zodat zij hun telefonie thuis optimaal kunnen inrichten.

Thuis bereikbaar zijn op je zakelijke nummer zonder VoIP-telefoon

Optie 1: De Vialer webphone gebruiken

Werk je thuis achter je computer of laptop, dan is de Vialer webphone een aanrader. Omdat de webphone een webapplicatie is, hoef je niets te downloaden of installeren. Je gaat in je browser naar de website van de webphone en logt in. Sluit eventueel een headset aan, stel je voorkeuren in en start met bellen.

Optie 2: De Vialer app installeren

Moet je nog wel de weg op en wil je flexibeler zijn, gebruik dan de Vialer app voor iOS of Android. Dankzij deze app kun je met je eigen smartphone uitgaand bellen en gesprekken beantwoorden met je zakelijke telefoonnummer. De app is gratis te downloaden in de App Store en Play Store.

In de Partner Informatieportal staan partnerhandleidingen voor de Vialer webphone en Vialer app. Hier vind je informatie over het instellen van deze tools en enkele tips en tricks die je met je klant kunt delen.

Optie 3: Doorschakeling naar mobiele telefoon

Een traditionelere optie is om je zakelijke telefoonnummer door te schakelen naar je mobiele telefoon – of naar die van je collega’s. Hiervoor ga je in de portal naar ‘Vast/mobiel’ en voeg je daar het nummer toe waarnaar je wilt doorschakelen. Vervolgens ga je naar ‘Belplan’ en wijzig je het belplan voor je bedrijfsnummer. Voeg daarin als eerste stap je net aangemaakte doorschakelnummer toe en sla het belplan op. Als je met een Gebruiker werkt, dan kun je hierin het mobiele telefoonnummer als eindbestemming selecteren.

Thuis bereikbaar zijn op de VoIP-telefoon van werk

Optie 4: Je vaste bureautoestel meenemen

Als je je vaste bureautoestel van werk meeneemt, vergeet hierbij dan niet de kabels van het stroom en de internetaansluiting. Thuis sluit je de telefoon aan op de router/modem van je internetprovider. Na een kort moment wachten zal de telefoon het vanzelf doen.

Optie 5: Je draadloze dect-telefoon gebruiken

Heb je een draadloze dect-telefoon en wil je deze thuis gebruiken, neem dan het basisstation, de handset en de lader mee. Sluit thuis het basisstation aan op je router/modem (zorg dat je het juiste basisstation meeneemt van werk!), wacht een moment en vervolgens kun je weer bellen en gebeld worden.

Conference calls

Grote kans dat ook meetings nu over afstand moeten plaatsvinden. Wil jouw klant met meerdere collega’s tegelijk overleggen, dan is de Conferencemodule op het platform aan te raden. Hiervoor heb je geen conference-telefoons of andere hardware nodig. Wij hebben overigens ook goede ervaringen met opensource tools als Jitsi Meet voor video conferencing.

Vragen over een specifieke case?

Heb je nog vragen over de verschillende bereikbaarheidsopties of kom je er voor een bepaalde klant niet helemaal uit? We zitten (thuis) voor je klaar. Je kunt ons op de normale manier bereiken via 050-8009000 of contact@voipgrid.nl. We wensen iedereen veel succes de komende periode.

{"id": "196f8130-bcfd-4a63-8d2b-50b16d1cf51d", "request_id": "5e900ea6-bf63-4861-99fc-bd82db28ed60", "attempt": "5e900ea6-bf63-4861-99fc-bd82db28ed60", "status": "success"}