« Terug naar alle artikelen

VoIPGRID product updates november

3 minProductontwikkeling
Andreas Tieman
1 december 2020

Er gaat geen week voorbij of onze producten hebben nieuwe updates ontvangen. Hoe klein of groot de aanpassingen ook zijn, ze zijn altijd belangrijk voor de stabiliteit en gebruiksvriendelijkheid. Benieuwd wat er in november 2020 is toegevoegd en verbeterd aan het VoIP-platform, de Webphone en de apps? Met het lezen van deze product update ben je helemaal op de hoogte van alle belangrijke ontwikkelingen.

VoIPGRID Platform

Nieuwe filtermogelijkheden in de gesprekkenlijst

Weten welke gesprekken vanuit een bepaald nummer zijn opgezet? Snel switchen tussen in- en uitgaand verkeer zonder een export te hoeven maken? Direct zien welke gesprekken zijn gemist? Gemakkelijk een telefoonnummer zoeken waar de afgelopen maand naartoe is gebeld? Het kan met de verbeterde filtermogelijkheid in de gesprekkenlijst!

Met deze veelgevraagde feature kun je je gesprekkenlijst filteren op een specifiek nummer, (gemiste) gesprekken, gespreksrichting, opnamen en datum. Daarnaast kun je de data totaliseren.

Je vindt de nieuwe filtermogelijkheden in de portal onder Gesprekken.

Sneller het Belplan wijzigen

Lege stappen in het Belplan – denk aan stappen in een keuzemenu of belgroep – kunnen nu direct worden bewerkt via een nieuwe knop “wijzigen”. Je hoeft hiervoor dus niet meer naar een dropdown menu te gaan. Dit klinkt als iets kleins, maar deze verbetering zorgt er wel voor dat je nu voor dezelfde actie de helft minder klikken nodig hebt! Handig wanneer je elke dag veel aanpassingen doet in belplannen.

Vialer Webphone

Toch bellen met onjuiste firewall-instellingen

Het detecteren van onjuiste firewall-instellingen is verbeterd. Hierdoor is het mogelijk geworden om toch te bellen en andere functionaliteiten van de Webphone te gebruiken. Handig, want dit maakt het bijvoorbeeld mogelijk om te bellen met de Webphone terwijl er gebruik wordt gemaakt van Remote Desk Services (RDS). Wel wordt er nog steeds een bericht getoond dat adviseert om de (lokale) netwerkinstellingen te controleren.

Diverse UX-verbeteringen

  • Elementen zoals de Do Not Disturb knop en de Contacten op de Toetsen-pagina geven nu feedback wanneer je er met je muis overheen hovert. Hierdoor kom je er snel achter of de knop daadwerkelijk klikbaar is.
  • Afhankelijk van de venstergrootte van de Webphone, is de naam van de beller op de Huidige gesprekken-pagina nu volledig zichtbaar. Ook zijn de naam van de beller, het telefoonnummer, en de gespreksstatus beter op elkaar afgestemd zodat deze elementen ook op kleinere schermen goed worden weergegeven.
  • Op de Huidige gesprekken-pagina is het duidelijker welke optie – zoals microfoon dempen of doorschakelen van een gesprek – is geactiveerd en wat er gebeurt als je nogmaals op de knop klikt.

Sneller een gekopieerd nummer toevoegen aan contact

Bij het toevoegen of bewerken van een contact kun je nu direct een telefoonnummer kopiëren vanuit een externe bron en plakken in het telefoonnummerveld van de Webphone, ook wanneer dit nummer speciale tekens of spaties bevat. In plaats van een foutmelding te geven, past de Webphone het telefoonnummer nu automatisch aan. Denk bij externe bronnen aan een webpagina of adresboek op je pc of Mac.

Vialer App

In juni van dit jaar kondigden we aan te werken aan een nieuwe Vialer App. Deze app maakt gebruik van de nieuwste technieken en processen, waardoor de app toekomstbestendig wordt en uiteindelijk de huidige Vialer App zal gaan vervangen. Benieuwd naar de ontwikkelingen?  Met behulp van devblogs – geschreven door de developers van onze apps – zullen we je maandelijks meenemen in de voortgang en ontwikkeling van de nieuwe app. Lees het devblog van november.

Elke week updates

Dit waren de belangrijkste updates van van november. Onze developers zetten echter wekelijks vernieuwde versies van onze VoIP-producten live. De volledige versiegeschiedenis van onze producten vind je in de Changelogs van het Platform en de Webphone. De versiegeschiedenis van de apps vind je in de store-apps (Android en iOS).

Heb je ideeën voor meer features en verbeteringen? Veel updates voor onze producten komen rechtstreeks van gebruikersfeedback. Stuur ons een bericht of bel ons op 050 800 9000 om de jouwe te delen.

Gerelateerde artikelen

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018f1259-5908-7cf4-7319-44271afd1c29","id":"018f1259-5908-7cf4-7319-44271afd1c29","request_id":"018f1259-5908-7cf4-7319-44271afd1c29","status":"success"}