23 oktober 2019

De VoIPGRID browserplugin: laat je klanten efficiënter werken

Bij VoIPGRID geloven we dat het inzetten van slimme oplossingen direct bijdraagt aan het succes van elke onderneming. Daarom is ons hosted VoIP-platform ook volledig gericht op het gemakkelijker en efficiënter maken van werk. Eén van de oplossingen binnen ons platform die jouw werk – of het werk van jouw klanten – makkelijker maakt, is onze VoIP browserplugin. Aan de hand van vier functionaliteiten leggen we je uit hoe je de plugin optimaal inzet.

1. Bellen vanaf een webpagina met Klik-en-Bel

De Klik-en-Bel functionaliteit is misschien wel de meest gebruikte feature binnen de browserplugin. Wanneer je de feature gebruikt, vind je achter elk telefoonnummer dat op een webpagina staat (dus ook binnen een web-based CRM-systeem) een groene belknop. Als je daarop klikt, dan belt je bureautoestel gelijk uit naar dat nummer. Handig, want het voorkomt dat je een verkeerd nummer intoetst en daarnaast bespaart het je tijd. Met name voor bedrijven die gedurende de dag veel bellen, is de Klik-en-Bel een tijdbesparende musthave.

2. Supersnel switchen in Bereikbaarheid

Op een complexe en ingewikkelde manier je bereikbaarheid instellen is verleden tijd. Binnen de plugin kun je eenvoudig aangeven op welke manier je bereikbaar wilt zijn. Ben je op kantoor? Selecteer bij Bereikbaarheid dan je bureautoestel. Ga je de weg op en wil je bereikbaar zijn op mobiel? Selecteer dan je mobiele nummer om door te schakelen naar mobiel óf selecteer onze app zodat je daarop bereikbaar bent met je zakelijke nummer. Heb je een afspraak en wil je even niet bereikbaar zijn? Zet dan je bereikbaarheid op niet bereikbaar.

Wist je trouwens dat je de bereikbaarheid ook net zo makkelijk in kunt stellen via de mobiele app en de webphone?

3. Direct de bereikbaarheid van collega’s bekijken met de Status viewer

Deze functie kun je beschouwen als de vervanger van het knoppenpaneel (ook wel BLF, het busy lamp field) dat aan je bureautoestel gekoppeld is. Met één druk op de knop zie je de toestelnummers en de beschikbaarheid van je collega’s. Is het hoorntje groen? Dan is het toestel van je collega niet in gesprek. Bij een rood hoorntje is het toestel in gesprek. Soms zie je een knipperend lampje, dit betekent dat het toestel aan het rinkelen is. Vooral voor receptiewerk biedt dit een handig overzicht. De receptie kan direct zien wie welk intern nummer heeft en wie er in gesprek is.

4. Realtime het aantal bellers in de wachtrij zien met Wachtrij monitoring

Wachtrij monitoring zorgt ervoor dat je in één oogopslag kunt zien hoeveel bellers er in de wachtrij staan. Dit is op zichzelf al handig, maar het is ook goed om te weten wanneer er bijvoorbeeld een beller lang heeft gewacht. Hierop kun je vervolgens terugkomen in het gesprek. Dit is wel zo attent en klantvriendelijk, en geeft een positieve draai aan een potentieel negatief begin van een gesprek.

Maak het je klanten makkelijker met de VoIPGRID browserplugin

Zoals je ziet, is de VoIPGRID browserplugin een handig hulpmiddel die je klanten efficiënter laat werken. De plugin is gratis te downloaden voor Firefox en Chrome. Om gebruik te kunnen maken van deze tool heb je alleen een gebruikersaccount nodig in de portal.

Wil jij ook de bereikbaarheid van je klanten verbeteren met de VoIP browserplugin?  Bel 050-8009000 of neem dan contact op met één van onze partnermanagers.

{"status": "success", "attempt": "5dd0b30f-4fac-4f4e-a952-b34844216840", "id": "219b2c4a-3e0d-4b5c-a0f9-86919478fe54", "request_id": "5dd0b30f-4fac-4f4e-a952-b34844216840"}