« Terug naar alle artikelen

Vialer Webphone updates: beter inzicht in bereikbaarheid collega’s door DND icoon

1 min Productontwikkeling
Andreas Tieman
2 juni 2020

De Vialer Webphone is een Progressive Web Application en dat zorgt ervoor dat we razendsnel kunnen ontwikkelen. Hierdoor wordt de webphone steeds slimmer en sluit hij beter aan bij de wensen van de gebruiker. In deze update vertellen we wat er allemaal in meiis toegevoegd en verbeterd.

Wat is er nieuw

  • Waar het eerder lastig te zien was of je collega wel degelijk bereikbaar was, is sinds deze maand ook de Do Not-Disturb-status van andere webphone-accounts op de Collega’s-pagina zichtbaar. Als een collega Do-Not-Disturb heeft ingeschakeld, wordt in de status van zijn/haar webphone-account een oranje doorgestreepte bel-icoon getoond; op dezelfde manier als je eigen Do-Not-Disturb gebruikersstatus bovenaan de pagina.
  • Op de Collega’s-pagina wordt nu een onderscheid gemaakt tussen de statussen Gaat over en Bezet. Dit gebeurt door een verschillende bewegende iconen. Zo wordt naast het account dat een oproep ontvangt of een gesprek aan het opzetten is een rinkelende bel weergegeven. Wanneer de oproep wordt beantwoord, verandert de rinkelende bel in een telefoonhoorn. Dit geeft aan dat het account bezet is.

Wat is er verbeterd

  • De kleur van de BLF status (Busy Lamp Field) op de Collega’s-pagina is aangepast zodat deze correspondeert met de meeste bureautoestellen. De kleur van de statussen Gaat over en Bezet zijn nu rood in plaats van oranje. De gebruikersstatus voor Do-Not-Disturb is gewijzigd naar oranje.
  • Wanneer een collega intern het nummer van je gebruikersaccount belt, wordt nu de naam van het VoIP-account weergegeven op de Recent-pagina. Voorheen was alleen het nummer van je gebruikersaccount zichtbaar en kon je niet snel zien wie gebeld had.
  • Het is niet meer mogelijk om een oproep op te zetten vanaf de Recent-pagina als je geen toestemming hebt gegeven voor het gebruik van je microfoon in de webphone. Dit is om te voorkomen dat je iemand kunt bellen maar niet met degene kunt praten.

Dit waren de belangrijkste updates van de Vialer Webphone van mei. Je vindt alle verbeteringen ook in de changelog van de Webphone. Veel van de beschreven features en verbeteringen komen rechtstreeks van gebruikersfeedback. Heb je ideeën voor meer verbeteringen? Laat het ons weten via de de pagina Feedback versturen in de Webphone.

Gerelateerde artikelen

Slimmer VoIP telefonie leveren
3 min VoIP leveren
Maarten Frölich
17 juni 2021
Devblog april: interne quality assurance
1 min Productontwikkeling
Marco Vellinga
30 april 2021
VoIPGRID product updates maart
1 min Productontwikkeling
VoIPGRID Team
6 april 2021

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"id": "d26a7352-4f0e-4df0-8168-4a0373258fd9", "request_id": "60cd188a-b578-4964-b023-60a4c43aa770", "attempt": "60cd188a-b578-4964-b023-60a4c43aa770", "status": "success"}