« Terug naar alle artikelen

Start met het leveren van telefonie in 2022

4 minVoIP leveren
Andreas Tieman
7 januari 2020

Update: Deze blog over het starten van het leveren van telefonie verscheen voor het eerst op 7 januari 2020 en werd op 30 december 2021 geactualiseerd met nieuwe informatie over ons product.

Bij VoIPGRID vinden we dat het leveren van telefonie niet vervelend of oeverloos complex hoeft te zijn. Toch kun je, wanneer je start met het leveren van telefonie, snel overdonderd raken van de vele opties en partijen. Wij denken dat je vooral moet gaan voor een partnerschap dat bij je past.

Drie redenen om zelf telefonie te gaan leveren

Het idee om telefonie te gaan leveren kan op verschillende manieren ontstaan. Zo kun je op zoek zijn naar:

  1. een totaal nieuw verdienmodel
  2. een nieuwe afzetmarkt (bijvoorbeeld online naast offline)
  3. juist een aanvulling zoeken op je huidige dienstenportfolio om je klanten nog beter te helpen.

Na het nemen van deze eerste stap wordt het al snel ingewikkelder. Het leveren van telefonie – al dan niet onder je eigen label – kent namelijk best wat zaken waar je, voordat je je eerste bellende klant hebt aangesloten, weloverwogen keuzes over moet maken.

Zo is het leveren van telefonie in beginsel best complex. En naast het technische aspect ervan (hoe programmeer je bijvoorbeeld dat een gesprek naar de voicemail of mobiele telefoon doorschakelt als de klant niet bij zijn vaste toestel zit?) krijg je ook te maken met processen zoals acquisitie en het leveren van support.

Zelf telefonie leveren of wederverkoper worden?

Ook moet je de keuze maken of je echt zelf telefonie gaat leveren onder je eigen naam of dat je een product van een ander één-op-één, inclusief de bijbehorende merkidentiteit, gaat wederverkopen. Je levert bij de laatste optie echter wel in op je eigen vrijheden. Vaak werk je dan met contracten en opgelegde targets, en ben je genoodzaakt om ook andere diensten uit het portfolio van deze leverancier te kiezen. Op deze manier lever je wel telefonie, maar kun je je afvragen of je nog wel in controle bent over je eigen bedrijf. Door de geringe flexibiliteit zal het in ieder geval moeilijker worden om onderdeel te worden van het werkproces van je klant. En dat is nu juist belangrijk om een gezonde en duurzame samenwerking met je klant op te bouwen.

Telefonie leveren zoals jij het wil

Onderdeel van het werkproces van je klant worden betekent dat je je klant vrijheid geeft en meedenkend en flexibel moet zijn. Wanneer je gebonden bent aan restricties – en dus voor elk probleem veelal een vaste totaaloplossing moet leveren – zal dit een stuk lastiger worden. Daarom laat VoIPGRID je telefonie leveren zoals jij dat wil, met alle vrijheden van dien.

Flexibiliteit en (eind)gebruiker voorop

Ons VoIP-platform is onderscheidend omdat het zeer flexibel is. Zo is het mogelijk dat de eindgebruiker eenvoudig zelf het platform in kan stellen en beheren. Ook kan de eindgebruiker op elk moment zelf kiezen waar – op kantoor, onderweg of thuis – en hoe – op een bureautoestel, laptop of mobiel – hij zakelijk bereikbaar wil zijn. Omdat de klant zelf zijn telefonie kan beheren en aanpassen, heb je een stuk minder support inspanning. Hierdoor zul je efficiënter gaan werken en kun je je meer richten op andere gebieden. Dat de eindgebruiker instellingen en het beheer zelf kan regelen, betekent overigens niet dat hij dat ook daadwerkelijk moet doen; dat bepaal jij.

Een totaaloplossing bieden met API’s en integraties

Naast de flexibiliteit, onderscheidt het platform zich door eigen API’s die het mogelijk maken om te integreren met CRM- en ERP-oplossingen of tools zoals Zapier en Integromat. Door de vergaande integraties wordt het mogelijk om creatieve maatwerkoplossingen te bouwen. Telefonie is dan niet meer een los product, maar een onderdeel van jouw oplossing voor een efficiënt werkproces van je klant. Jouw IT-oplossing bestaat dan uit verschillende features die je samen met je klant bepaalt.

Open en duidelijk

Ons VoIP-platform hebben we in eigen beheer en ontwikkelen we op basis van open source software. Hierdoor kunnen we zeer snel schakelen – bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van features of verbeteringen voor het gebruiksgemak – en snel anticiperen op ontwikkelingen in de Nederlandse markt. VoIPGRID is daarmee geen traditionele telefonie leverancier, maar een softwarebedrijf dat in telecommunicatie is gespecialiseerd.

Door het vertrouwen in ons product zijn we open over wat we doen en verschuilen we ons niet achter een service-level agreement. Je kunt, als je dit wilt, direct stoppen met het partnerschap. Op deze manier stimuleren we onszelf continu om te blijven innoveren en onze services te verbeteren.

Onbeperkt bellen voor een vaste prijs per gebruiker

VoIPGRID stelt je in staat een geheel eigen een oplossing op maat te creëren. Dit is mooi, maar misschien wil je wel liever een oplossing leveren met standaard de meest gebruikte features van het VoIP-platform, voor een vast bedrag per gebruiker, inclusief onbeperkt bellen. Dan kies je voor ons nieuwe pakket Compleet. Met dit in 2021 ontwikkelde product lever je namelijk zeer eenvoudig vrijwel alle mogelijkheden van het platform én onbeperkt bellen voor één vaste prijs per gebruiker. Ideaal voor klanten die precies willen weten waar ze aan toe zijn, en voor bedrijven met veel uitgaande telefonie en uitgebreide belplannen.

Start met het leveren van VoIP-telefonie

Om het leveren van telefonie voor jou bereikbaar te maken, is ons VoIP-platform kant en klaar te gebruiken en snel beschikbaar. Daarna ben jij volledig in controle. Dat is ook de reden dat je het platform compleet onder je eigen naam kunt aanbieden. Ook gaat alle omzet door je eigen boekhouding en blijf je uiteraard altijd klanteigenaar!

Wil je meer weten hoe je met VoIPGRID de beste telefonie-oplossing aan je klanten kunt gaan bieden? Neem contact op of probeer het platform gratis.

Gerelateerde artikelen

De toekomstplannen van VoIPGRID: nieuwe features en een nieuw product in 2024
6 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
24 januari 2024
VoIPGRID jaaroverzicht 2023
3 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
15 december 2023

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018e86af-ff39-2e47-7503-4fea4dc6efdf","id":"018e86af-ff39-2e47-7503-4fea4dc6efdf","request_id":"018e86af-ff39-2e47-7503-4fea4dc6efdf","status":"success"}