7 januari 2020

Start met het leveren van telefonie in 2020

Bij VoIPGRID vinden we dat het leveren van telefonie niet vervelend of oeverloos complex hoeft te zijn. Toch kun je, wanneer je start met het leveren van telefonie, snel overdonderd raken van de vele opties en partijen. Wij denken dat je vooral moet gaan voor een partnerschap dat bij je past.

Zelf telefonie leveren of wederverkoper worden?

Het idee om telefonie te gaan leveren kan op verschillende manieren ontstaan. Zo kun je op zoek zijn naar een totaal nieuw verdienmodel, een nieuwe afzetmarkt (bijvoorbeeld online naast offline) of juist een aanvulling zoeken op je huidige dienstenportfolio om je klanten nog beter te helpen.

Na het nemen van deze eerste stap wordt het al snel ingewikkelder. Het leveren van telefonie – al dan niet onder je eigen label – kent namelijk best wat kwesties waar je, voordat je je eerste bellende klant hebt aangesloten, weloverwogen keuzes over moet maken.

Zo is het leveren van telefonie in beginsel complex. Naast het technische aspect ervan (hoe programmeer je bijvoorbeeld dat een gesprek naar de voicemail of mobiele telefoon doorschakelt als de klant niet bij zijn vaste toestel zit?) krijg je ook te maken met processen zoals acquisitie en het leveren van support.

Ook moet je de keuze maken of je echt zelf telefonie gaat leveren onder je eigen naam of dat je een product van een ander één-op-één, inclusief de bijbehorende merkidentiteit, gaat wederverkopen. Je levert bij de laatste optie echter wel in op je eigen vrijheden. Vaak werk je dan met contracten en opgelegde targets, en ben je genoodzaakt om ook andere diensten uit het portfolio van deze leverancier te kiezen. Op deze manier lever je wel telefonie, maar kun je je afvragen of je nog wel in controle bent over je eigen bedrijf. Door de geringe flexibiliteit zal het in ieder geval moeilijker worden om onderdeel te worden van het werkproces van je klant. En dat is nu juist belangrijk om een gezonde en duurzame samenwerking met je klant op te bouwen.

Telefonie leveren zoals jij het wil

Onderdeel van het werkproces van je klant worden betekent dat je je klant vrijheid geeft en meedenkend en flexibel moet zijn. Wanneer je gebonden bent aan restricties – en dus voor elk probleem veelal een vaste totaaloplossing moet leveren – zal dit een stuk lastiger worden. Daarom laat VoIPGRID je telefonie leveren zoals jij dat wil, met alle vrijheden van dien.

Flexibiliteit en (eind)gebruiker voorop

Ons VoIP-platform is onderscheidend omdat het zeer flexibel is. Zo is het mogelijk dat de eindgebruiker eenvoudig zelf het platform in kan stellen en beheren. Ook kan de eindgebruiker op elk moment zelf kiezen waar – op kantoor, onderweg of thuis – en hoe – op een bureautoestel, laptop of mobiel – hij zakelijk bereikbaar wil zijn. Omdat de klant zelf zijn telefonie kan beheren en aanpassen, heb je een stuk minder support inspanning. Hierdoor zul je efficiënter gaan werken en kun je je meer richten op andere gebieden. Dat de eindgebruiker instellingen en het beheer zelf kan regelen, betekent overigens niet dat hij dat ook daadwerkelijk moet doen; dat bepaal jij.

Een totaaloplossing bieden met API’s en integraties

Naast de flexibiliteit, onderscheidt het platform zich door eigen API’s die het mogelijk maken om te integreren met CRM- en ERP-oplossingen of tools zoals Zapier en Integromat. Door de vergaande integraties wordt het mogelijk om creatieve maatwerkoplossingen te bouwen. Telefonie is dan niet meer een los product, maar een onderdeel van jouw oplossing voor een efficiënt werkproces van je klant. Jouw IT-oplossing bestaat dan uit verschillende features die je samen met je klant bepaalt.

Open en duidelijk

Ons VoIP-platform hebben we in eigen beheer en ontwikkelen we op basis van open source software. Hierdoor kunnen we zeer snel schakelen – bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van features of verbeteringen voor het gebruiksgemak – en snel anticiperen op ontwikkelingen in de Nederlandse markt. VoIPGRID is daarmee geen traditionele telefonie leverancier, maar een softwarebedrijf dat in telecommunicatie is gespecialiseerd.

Door het vertrouwen in ons product zijn we open over wat we doen en verschuilen we ons niet achter een service-level agreement. Je kunt, als je dit wilt, direct stoppen met het partnerschap. Op deze manier stimuleren we onszelf continu om te blijven innoveren en onze services te verbeteren.

Start met het leveren van VoIP-telefonie

Om het leveren van telefonie voor jou bereikbaar te maken, is ons VoIP-platform kant en klaar te gebruiken en snel beschikbaar. Daarna ben jij volledig in controle. Dat is ook de reden dat je het platform compleet onder je eigen naam kunt aanbieden. Ook gaat alle omzet door je eigen boekhouding en blijf je uiteraard altijd klanteigenaar!

Wil je meer weten hoe je met VoIPGRID de beste telefonie-oplossing aan je klanten kunt gaan bieden? Neem contact op of probeer het platform gratis.

{"id": "e118ef38-6a82-4dad-84ba-e0c7ba85cc8d", "request_id": "5fc18bea-04fe-4480-9baf-e1f18b462c20", "attempt": "5fc18bea-04fe-4480-9baf-e1f18b462c20", "status": "success"}