« Terug naar alle artikelen

Slimmer VoIP telefonie leveren

3 minVoIP leveren
VoIPGRID Team
17 juni 2021

Met het VoIPGRID telefonieplatform werken we aan het minder complex maken van telefonie. Zo is het mogelijk om binnen enkele minuten al een nieuwe klant te laten bellen! Ons gebruiksvriendelijke platform staat dan ook aan de basis van de snelst groeiende telecomleveranciers van Nederland. 

Benieuwd hoe jij nog slimmer jouw klanten bereikbaar maakt (en hoe je in de tussentijd zelf tijd kunt besparen)? In de komende drie blogs geven we je tips hoe je met ons VoIP platform nog slimmer telefonie kunt leveren. In dit blog richten we ons op de slimme handelingen die je kunt toepassen bij het aanmaken van een nieuwe klant.

Telefoonnummers

Hoe mooi je oplossing ook is, zonder telefoonnummer is het lastig bellen. Het aanmaken van een nieuwe klant, begint dan ook met het kopen – of porteren – van een telefoonnummer. We geven je drie manieren om een van de fundamenten van telefonie optimaal te benutten en in te richten voor je klant.

Hoofdnummer instellen

In de module Telefoonnummers is het verstandig om een hoofdnummer te selecteren. Als het platform geen uitgaand nummer kan meesturen – bijvoorbeeld wanneer een telefoonnummer niet actief is – dan wordt het hoofdnummer meegestuurd. 

Adres koppelen

Als je een specifiek telefoonnummer selecteert is het belangrijk dat deze is gekoppeld aan het juiste adres. Dit adres wordt namelijk meegestuurd naar de 112 meldkamer en kan worden gebruikt wanneer het niet mogelijk is om spraak op te zetten.

Tegenwoordig wordt bij het aanmaken van de klant het KvK-nummer gevraagd. Door een directe koppeling met de Kamer van Koophandel worden de meest recente adressen automatisch opgehaald, die gebruikt kunnen worden voor het koppelen van de telefoonnummers. 

Een mooi telefoonnummer toevoegen

Is je klant op zoek naar een mooi telefoonnummer? Schaf dan een 10 of een 100 blok aan voor de klant. Je krijgt dan beschikking tot een reeks van tien opeenvolgende nummers, waarvan het eerste nummer altijd op een 0 eindigt; dat voelt gelijk al mooier aan. Daarnaast heeft de klant gelijk een set extra nummers. Ideaal voor groei, of bijvoorbeeld het meten van het succes van marketing campagnes

Slim porteren

Porteren is bijzonder eenvoudig met VoIPGRID. Het opsturen van een laatste factuur en andere documenten is hierbij niet nodig. Ons systeem is bijna volledig geautomatiseerd en heeft een directe koppeling met het landelijke porteersysteen. Hierdoor kan je effectief een verzoek indienen en snel de juiste status zien.

Direct of gepland porteren

Op jouw hoofdpagina van het partnerportaal kan je direct naar het overname-overzicht gaan. Hier staan alle in- en uitporteringen die hebben plaatsgevonden, of op dit moment nog een op een actie wachten. Je kan ook kiezen om een portering automatisch of handmatig te porteren. Bij automatisch porteren stel je vooraf een datum en tijdstip in en zorgt het platform voor de rest. Bij handmatig porteren ben je zelf in controle en bepaal je zelf met 1 druk op de knop wanneer het nummer geporteerd wordt. 

Verlies nooit het overzicht

Na het selecteren van het porteringsverzoek vind je veel informatie terug, zoals de datum van de aanvraag, degene die de aanvraag heeft gedaan, wanneer de portering kan plaatsvinden of de reden van een blokkade. Voor uitgaande verzoeken zie je ook wie de andere provider is en staat ook de datum dat de het nummer is uitgeporteerd. Allemaal nuttige informatie en direct zichtbaar. 

Gebruikers aanmaken

Voor een slimme inrichting van de portal is het goed om voor elke werknemer een gebruiker aan te maken. We hebben hier al eerder over geschreven.

Bereikbaarheid instellen

Het is mogelijk om op gebruikersniveau bereikbaarheid in te stellen. Hierdoor zijn gebruikers in staat om zelf hun eigen bereikbaarheid te kunnen bepalen. Dit kan bijvoorbeeld een vast bureautoestel, de webphone, de Vialer App, of het mobiele telefoonnummer zijn. Ook is het natuurlijk mogelijk om in te stellen dat iemand onbereikbaar is. Gebruikers kunnen de bereikbaarheid binnen seconden zelf instellen of wijzigen via de portal, Vialer App, Webphone of onze Klik-en-Bel plugin. 

Klik en bel

De klik-en-Bel plugin kan uiteraard ook gebruikt worden om online direct een nummer te bellen. Als de plugin vanuit de Chrome store is geïnstalleerd verschijnt achter elke telefoonnummer een groen bel incoon waardoor je direct een gesprek kan opzetten. Super effectief voor jouw klant die veel outbound gesprekken doet en dus nooit meer een nummer hoeft in te toetsen.

Zet gespreksbevestiging aan

Staan gebruikers in een belgroep die gebruik maken van hun eigen 06-nummer, zet dan de gespreksbevestiging aan. Dat zorgt er namelijk voor dat wanneer een collega de bereikbaar heeft ingesteld op het mobiele nummer, het gesprek niet door de persoonlijk (privé) voicemail van die persoon wordt opgenomen. Dit is bijvoorbeeld handig bij storingsdiensten, want zo weet je zeker dat je een medewerker aan de lijn krijg in plaats van een voicemail.

Haal alles uit het VoIPGRID platform

Met deze slimme handelingen lever je een nieuwe klant nog beter op. In het volgende blog gaan we verder in op het werken in de portal zelf. Wil je nu al meer leren over hoe je VoIPGRID platform optimaal benut, check dan onze de webinars

Zelf aan de slag?

Benieuwd hoe eenvoudig het leveren van telefonie kan zijn? Vraag dan een gratis demo aan en we laten in een half uurtje de belangrijkste features zijn

Demo aanvragen

Gerelateerde artikelen

De toekomstplannen van VoIPGRID: nieuwe features en een nieuw product in 2024
6 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
24 januari 2024
VoIPGRID jaaroverzicht 2023
3 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
15 december 2023

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018e8553-6955-ca39-4d5e-1f4efe513407","id":"018e8553-6955-ca39-4d5e-1f4efe513407","request_id":"018e8553-6955-ca39-4d5e-1f4efe513407","status":"success"}