28/06/2018

Remco Holtman nieuwe partnermanager VoIPGRID

Sinds begin juni versterkt Remco Holtman als partnermanager het team van VoIPGRID. In deze blogpost vertelt hij over zijn ervaringen in het vakgebied en zijn keuze voor VoIPGRID.

Even voorstellen

De laatste jaren heb ik steeds meer passie gekregen voor technologische ontwikkelingen en innovatie. De reseller meenemen in deze snelle technologische uitdagingen en het helpen van de reseller om samen de klanttevredenheid te vergroten motiveren mij. Deze thema’s zitten bij VoIPGRID in het DNA. Het vervullen van de functie partnermanager bij VoIPGRID is dan ook een fantastische uitdaging voor mij.

Transitie naar de cloud

Ik weet wat er bij resellers zoal leeft. In mijn vorige functie heb ik gedurende 9 jaar de VoIP-afdeling omgevormd van een traditionele aanbieder van PABX-systemen naar een aanbieder van clouddiensten, met daarbij een recurring verdienmodel. De aandachtspunten en uitdagingen van een dergelijke transitie zijn mij dus niet onbekend. Deze ervaring wil ik graag delen met (toekomstige) partners van VoIPGRID.

Kansen na ISDN

KPN heeft officieel aangegeven op 1 september 2019 te stoppen met het aanbieden van enkelvoudige en meervoudige ISDN 1/2 telefoonlijnen. Veel bedrijven maken nog gebruik van deze traditionele telefoniedienst en moeten op zoek gaan naar een alternatief. Naar mijn mening is VoIP-bellen hét alternatief. De uitfasering van ISDN biedt nieuwe kansen voor het ICT-kanaal en de sector roept dit al een tijdje. ICT-bedrijven leveren vaak al diverse diensten rondom de (online) werkplek vanuit een recurring verdienmodel. Microsoft Office 365 is daar een goed voorbeeld van, maar ook WiFi as a Service. Het leveren van VoIP-telefonie vanuit de cloud is dan een mooie aanvulling om de totale werkplek compleet te maken. Omdat je meer grip hebt op de complete werkplek, kan je tevens de klanttevredenheid vergroten.

Waardevolle ondersteuning

Met VoIPGRID kunnen ICT-bedrijven klanten helpen met de migratie naar VoIP. Dit nieuwe VoIP-portfolio genereert naast een hogere klanttevredenheid tegelijkertijd een nieuwe bron van inkomsten voor de reseller. Bovendien kan de reseller naast het leveren van VoIP-telefonie een adviserende rol aannemen en de klant informeren over bereikbaarheid en de optimalisatie hiervan. Hierdoor bied je direct een waardevolle toegevoegde waarde.

Aan de slag

Als nieuwe partnermanager van VoIPGRID help ik bedrijven graag hun klanten te migreren naar VoIP-telefonie. Het whitelabel model, waarbij de reseller volledig in controle is en klanteigenaar blijft, zie ik als een groot pluspunt van VoIPGRID. Ik kijk ernaar uit om partners te ontmoeten en te ondersteunen in het optimaal gebruikmaken van de vele mogelijkheden die VoIP-telefonie te bieden heeft.