7 oktober 2019

Vialer Webphone updates: Lancering, API throttling en gebruiksvriendelijkheid

Na een periode van testen en ontwikkelen met de open bèta versie, hebben we in september de Vialer Webphone officieel gelanceerd! De webphone stelt je in staat om je klanten bereikbaar te laten zijn met een volwaardige softphone die werkt in een internetbrowser, zonder downloads of software installaties.

De Vialer Webphone is een Progressive Web Application; een applicatie ontwikkeld op basis van bestaande webtechnologieën, voor gebruik binnen een browser. Dit biedt verschillende voordelen, waaronder een hoge ontwikkelsnelheid. Om eenvoudig op de hoogte te blijven van wat er nieuw is, geven we je elke maand een update waar we de belangrijkste recente productverbeteringen toelichten.

Wat is er nieuw

  • De duur van elk telefoongesprek wordt nu weergegeven in de gesprekkenlijst in het menu Recent.
  • Je kunt voortaan een gesprek uit een wachtrij direct aannemen via een belknop in het wachtrijoverzicht. Dit geldt natuurlijk voor elke wachtrij.
  • We hebben een uitgebreide supportpagina toegevoegd die zowel beschikbaar is in het Nederlands als in het Engels. Je vindt de pagina in het menu Feedback versturen.

Wat is er verbeterd

  • De flow waarop je gesprekken kunt doorschakelen (transfer) is iets aangepast waardoor het blind of attended doorschakelen nog intuïtiever is.
  • Het laatst verbonden audio-apparaat – je koptelefoon bijvoorbeeld – wordt onthouden. Bij het opnieuw verbinden van het apparaat probeert de webphone het automatisch te selecteren.
  • Het is mogelijk om de teksten van elk gesprek in het menu Recent te selecteren, om vervolgens de tekst bijvoorbeeld te kopiëren en te plakken.
  • Bij het zoeken naar contacten worden speciale tekens correct geïnterpreteerd. Hierdoor hoef je niet meer de volledige naam van het contact – inclusief speciale tekens – te gebruiken, maar volstaat bijvoorbeeld joel als je naar het contact Joël zoekt.
  • De optie Alleen online collega’s zorgt ervoor dat je bij Toetsen en de pagina Collega’s alleen de collega’s ziet die online zijn. Je vindt deze optie in het menu onder Instellingen.
  • We maken gebruik van API throttling. Als een gebruiker binnen de webphone veel verzoeken doet (denk aan het vaak schakelen tussen pagina’s), kan de service mogelijk instabieler worden. Door gebruik te maken van API throttling merkt de gebruiker hier minder van en blijft de gebruiker gewoon verbonden.

…nog meer verbeteringen!

  • Een bug die ervoor zorgde dat een klein deel van de gesprekken pas na 5 seconden startte, is verholpen.
  • Bij Toetsen staan de favorieten en collega’s net iets beter uitgelijnd.
  • Om de interface in het menu Toetsen overzichtelijk te houden, worden wanneer je nog geen favorieten hebt geselecteerd, de schakelaars favorieten en collega’s niet getoond.

Dit waren de belangrijkste updates van de Vialer Webphone van september. Wil je altijd op de hoogte blijven van nieuwe functies en productverbeteringen? Volg ons op Twitter en LinkedIn.

{"status": "success", "attempt": "5dae9d36-5f7f-4dd7-99cb-4b83b0af6460", "id": "cbd444e4-08b6-4cda-99d4-c8bd538c6b6f", "request_id": "5dae9d36-5f7f-4dd7-99cb-4b83b0af6460"}