« Terug naar alle artikelen

Vialer Webphone updates: nieuw status-icoon en nog makkelijker DND in- en uitschakelen

2 minProductontwikkeling
Andreas Tieman
1 april 2020

De Vialer Webphone is een Progressive Web Application en dat zorgt ervoor dat we razendsnel kunnen ontwikkelen. Hierdoor wordt de webphone steeds slimmer en sluit hij beter aan bij de wensen van de gebruiker. In deze update vertellen we wat er allemaal in maart is toegevoegd en verbeterd.

Wat is er nieuw

  • Waar je op de Collega’s-pagina eerst nog mini-avatars zag, vind je nu voor elk VoIP-account van je collega een icoon die hun actuele status weergeeft. Zo zie je snel of iemand online (groen), offline (grijs) of bezet (oranje) is. Het icoon lijkt daarmee op een oude vertrouwde BLF (Busy Lamp Field) die je op een bureautoestel vindt.
  • Bij je gebruikersstatus kun je nu nog gemakkelijker de functie Do Not Disturb in- en uitschakelen. Door middel van een schuifje doe je dit in slechts één klik!

Wat is er verbeterd

  • Als de webphone langer dan 8 uur inactief is, zal deze automatisch opnieuw worden geladen. Dit zorgt ervoor dat eventuele problemen waarbij je inkomende oproepen niet kunt beantwoorden worden voorkomen.
  • Heb je de webphone geïnstalleerd als Progressive Web App? Dan neemt de adresbalk de algemene webphone kleur aan, in plaats de standaardkleur van de browser.
  • In plaats van slechts één, onthoudt de webphone nu maar liefst tien verschillende audio-apparaten die je selecteerde als microfoon en/of headset! Zodra je een eerder gekozen microfoon of headset aansluit, zal de webphone deze automatisch kiezen.
  • Als je een gesprek wilt doorverbinden, verplaatst het invoerveld op het Transfer-scherm naar een tweede rij onder de gespreksknoppen. Zo kun je gemakkelijker doorverbinden als je de webphone in een klein browservenster gebruikt.
  • Wil je terwijl er een oproep binnenkomt toch nog even je audio-apparaat wijzigen? Dat kan nu!
  • Nadat een gesprek is beëindigd blijf je niet meer op de Huidige gesprekken-pagina, maar word je weer automatisch doorgestuurd naar de laatste pagina waar je was gebleven.

…nog meer verbeteringen

  • Het aantal oproepen op de Recent-pagina is verhoogd van 20 naar 50 resultaten.
  • Het sorteren van oproepen op de Huidige gesprekken-pagina gebeurt nu in dezelfde volgorde als de Recent-pagina: het nieuwste gesprek staat bovenaan.
  • Aan de berichten Microfoon geweigerd en Geen webphone account geselecteerd is een checkbox toegevoegd om ervoor te zorgen dat het bericht niet opnieuw wordt weergegeven
  • En niet minder dan 15 andere verbeteringen en fixes.

Dit waren de belangrijkste updates van de Vialer Webphone van maart. Je vindt alle verbeteringen ook in de changelog van de webphone. Veel van de beschreven features en verbeteringen komen rechtstreeks van gebruikersfeedback. Heb je ideeën voor meer verbeteringen? Laat het ons weten via de de pagina Feedback versturen in de webphone.

Gerelateerde artikelen

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018f149f-38de-9dbc-7359-46537c50e390","id":"018f149f-38de-9dbc-7359-46537c50e390","request_id":"018f149f-38de-9dbc-7359-46537c50e390","status":"success"}