29 oktober 2019

Platform updates oktober: Call recording on demand, nieuwe hardware en verbeterde Caller ID Lookup

Het VoIPGRID VoIP-platform krijgt elke week een update. Benieuwd welke nieuwe functies er in oktober zijn uitgebracht? Met het lezen van deze product update ben je helemaal op de hoogte van alle belangrijke ontwikkelingen op ons VoIP-platform. Inmiddels staat versie 3.40 live.

Wat is er nieuw

Call recording on demand

Met het toevoegen van gespreksopnames aan een belpan was het al mogelijk om een gesprek op te nemen. Echter, met de nieuwe functie Call recording on demand kun je een gespreksopname starten terwijl je in gesprek bent. Om dit te doen toets je tijdens een gesprek
* en dan een 2. Zo simpel is het! Je kunt de functie inschakelen in het menu Gespreksopname en werkt gewoon naast gespreksopnames die je in een belplan kunt instellen.

Nieuwe Yealink toestellen bestellen in de portal

Ook de nieuwste Yealink SIP-T5 serie IP-toestellen kun je bestellen via onze zero-touch provisioning oplossing in de portal. Overigens bestel je deze toestellen -en op alle andere toestellen- in november met korting!

SIP-analyse van VoIP-accounts

Door het toevoegen van de mogelijkheid om een SIP-analyse (pcap) uit te lezen of te downloaden van een VoIP-account, is het voor gebruikers van deze feature mogelijk om een stuk gerichter -en sneller- te debuggen. Voor de update was het alleen mogelijk om een SIP-analyse van een IP-adres te doen. Deze optie blijft overigens ook gewoon bestaan.

Wat is er verbeterd

Upgrade van de Caller ID Lookup

Wanneer je de feature Caller ID Lookup gebruikt dan zoekt ons platform automatisch voor ieder inkomend gesprek naar de naam van de beller. Je kunt dit zien als een aanvulling op de traditionele Nummerherkenning. In oktober hebben we een volledig nieuwe versie van de Caller ID Lookup gelanceerd! De nieuwe versie omvat nu meer dan alleen Nederlandse telefoonnummers en bedrijfsnamen: ook Duitsland, België en Zuid-Afrika zijn toegevoegd. Tevens wordt de nieuwe versie vaker van een update voorzien, waarmee de nauwkeurigheid van de resultaten nog beter wordt.

Verbeterde gebruikersinterface voor de Gespreksopname-instellingen

Door het updaten van de interface van de Gespreksopname-instellingen, is het nu een stuk eenvoudiger om tussen de instellingen voor het opnemen en de opgeslagen opnames te schakelen. Ook het kiezen van een bewaartermijn van de gespreksopnames is intuïtiever geworden.

…nog meer verbeteringen!

Overbodige optie verwijderd

De optie Proposed completion date voor outbound nummerportering verzoeken werd niet meer gebruikt en is weggelaten.

Permissies verbeterd

De permissies van gebruikers met change group permissie zijn aangescherpt zodat de juiste gebruikers nu altijd de juiste rechten hebben.

Opsplitsen van afwijkende nummerblokken

Omdat ons VoIP-platform is geoptimaliseerd op nummerblokken van 1, 10, of 100 nummers zijn de laatste nummerblokken met afwijkende groottes opnieuw aangemaakt in combinaties van 1, 10 en 100 nummers.

Bellen naar 113

Bij oproepen naar het nummer 113 laten we een melding horen waarin verteld wordt dat 113 niet in gebruik is en 113 Zelfmoordpreventie te bereiken is via 0900-0113. De melding is conform het advies van vereniging COIN.

Bellen naar 112 voor Belgische VoIP-accounts

Voor Belgische VoIP- en trunkaccounts wordt de postcode automatisch bepaald, waardoor het niet meer nodig is om het veld [112-postcode] in te vullen. Dit veld is dan ook verwijderd.

Elke week een update

Elke week zetten onze developers een nieuwe versie van ons VoIP-platform live. Volg ons op Twitter om op de hoogte te blijven van alle nieuwe features. Heb je ideeën voor meer verbeteringen? Veel features zoals deze komen rechtstreeks van gebruikersfeedback. Stuur ons een bericht of bel ons op 050 800 9000 om de jouwe te delen.

{"status": "success", "attempt": "5dd0be03-bfe5-450e-8858-90093836c450", "id": "d6dda971-18a7-4b43-9a45-1d6d01f1812f", "request_id": "5dd0be03-bfe5-450e-8858-90093836c450"}