26 november 2019

Platform updates november: wachtrij-berichten afspelen, IBAN nu standaard en voorbereidingen op de achtergrond

De grootste aanpassingen die we in november hebben gedaan aan het platform heeft niemand gezien. We zijn namelijk bezig met belangrijke voorbereidingen en verbeteringen die de kwaliteit en stabiliteit van het platform nog meer garanderen. Zo maken we onder andere het platform gereed voor een Python-upgrade en introduceren we met Docker een verbeterde manier waarop we het platform ontwikkelen.

Naast deze voorbereidingen en verbeteringen achter de schermen, hebben we in november uiteraard ook updates gedaan die wél zichtbaar zijn voor de gebruikers. Met het lezen van deze productupdate ben je helemaal op de hoogte van alle belangrijke ontwikkelingen op ons VoIP-platform. Inmiddels staat versie 3.43 live.

Wat is er nieuw

Wachtrij-berichten afspelen in het belplan

Net als bij voicemail en het keuzemenu kun je voortaan bij de wachtrijen geselecteerde berichten direct beluisteren in het belplan. Zo kun je op een eenvoudige manier de berichten even checken.

Bestaande VoIP-accounts toevoegen bij het bestellen van hardware

Tijdens het bestellen en configureren van VoIP-toestellen is het nu mogelijk om VoIP-accounts te selecteren die je al gemaakt hebt bij eerdere bestellingen. Dit scheelt tijd, want je hoeft niet meer het hele proces door van het aanmaken van een nieuw VoIP-account.

Wat is er verbeterd

IBAN nu standaard bij factuurgegevens

Het platform zet niet meer automatisch Nederlandse rekeningnummers om naar de volledige IBAN. Deze auto-complete functie was mogelijk omdat de verschillende rekeningnummers werden uitgegeven vanuit een centrale voorraad unieke nummers. Dit verandert echter per per 1 januari 2020; vanaf dan kunnen banken hun eigen rekeningnummers kiezen waardoor de rekeningnummers alleen per bank uniek zijn. Het platform kan hierdoor niet meer automatisch een rekeningnummer naar een IBAN omzetten.

Voortaan voer je dus – als je dat al niet deed – bij de factuurgegevens standaard een IBAN in. Het platform valideert daarna de IBAN.

Standaard filteren op directe partners

Bij het filteren in de lijst met partners zagen we dat de gebruikers van ons platform in de meeste gevallen filteren op directe partners in plaats van indirecte partners. Daarom hebben we hier dan ook de standaardinstelling van gemaakt.

Elke week een update

Elke week zetten onze developers een nieuwe versie van ons VoIP-platform live. Volg ons op Twitter om op de hoogte te blijven van alle nieuwe features. Heb je ideeën voor meer verbeteringen? Veel updates aan ons platform komen rechtstreeks van gebruikersfeedback. Stuur ons een bericht of bel ons op 050 800 9000 om de jouwe te delen.

{"status": "success", "attempt": "5de94a5a-41fb-4ff5-a760-c2ec974a02c0", "id": "4f5ce76b-ca04-4abf-b972-9e5bd2946fbc", "request_id": "5de94a5a-41fb-4ff5-a760-c2ec974a02c0"}