Dit bericht is geschreven met de feestdagen aan het einde van het jaar in gedachten, maar is net zo goed toepasbaar voor andere feestdagen, vakanties en alle andere momenten wanneer je jouw klanten optimaal bereikbaar wilt maken.
Het is de laatste maand van het jaar! Een maand waarin we zien dat veel partners bezig zijn met het wijzigen van de bereikbaarheid van hun klanten. Feestdagmeldingen toevoegen, eerder-naar-huismeldingen aanzetten, een doorschakeling of zelfs een korte vakantie in het belplan regelen. Gun jezelf een rustige decembermaand en begin daar nu vast aan! Hieronder hebben we een aantal tips voor je op een rij gezet, zodat jouw klanten én jijzelf ongestoord kunnen genieten van de feestdagen.
Een handige tool binnen het platform is de module Openingstijden. Met deze module kun je aangeven wat de telefonische openingstijden zijn van een bedrijf. Ook stel je in wat de telefonische route is binnen de openingstijden en wat er moet gebeuren als iemand buiten de openingstijden belt. Zo voorkom je dat jouw klanten iedere keer handmatig hun bereikbaarheid aan moeten passen. Overigens kunnen je klanten natuurlijk ook zelf hun openingstijden instellen en belplannen inrichten, mocht je dat willen!
Het is mogelijk om meerdere tijdsgroepen aan te maken in de online telefooncentrale, bijvoorbeeld een tijdsgroep met de reguliere openingstijden en een tijdsgroep voor de feestdagen of andere bijzondere dagen. Je kunt nu hele gerichte en persoonlijke meldingen afspelen, mocht jouw klant niet bereikbaar (willen) zijn. Hiervoor gebruik je de module Meldingen in combinatie met de module Openingstijden.
Met de module Meldingen kun je een melding naar keuze toevoegen, bijvoorbeeld een welkomstboodschap, feestdagen melding of een bericht dat het bedrijf is gesloten. Is het kerst en wordt er gebeld? Dan speelt er een voicemail af met een mooie kerstboodschap. Belt iemand buiten reguliere openingstijden? Geef dan aan wanneer de telefonische openingstijden zijn en geef een instructie mee, zoals ‘kijk op onze website’ of ‘spreek een boodschap in’.
Sommige klanten vinden het prettig dat de beller persoonlijk te woord wordt gestaan, ook tijdens de feestdagen. Wil jouw klant dit ook, dan kun je ervoor kiezen om zijn nummer tijdens de feestdagen of buiten de reguliere openingstijden door te schakelen naar een antwoordservice, zodat je klant zelf de telefoon niet hoeft aan te nemen. Een antwoordservice neemt de telefoon aan namens jouw klant. Je krijgt van de betreffende antwoordservice een telefoonnummer, dat je gebruikt om het nummer van de klant naar door te schakelen. Ideaal: de telefoon van jouw klant rinkelt niet tijdens het kerstdiner en toch worden zijn klanten vriendelijk te woord gestaan.
Heb je vragen over het instellen of aanpassen van de openingstijden van jouw klant of heb je advies nodig? Neem eens kijkje in de handleiding Openingstijden in de Partner Informatieportal of neem contact op met één van onze partnermanagers. Op naar een ontspannen feestmaand!
Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000