« Terug naar alle artikelen

Hosted PBX: 4 redenen voor telecom resellers om voor een hosted VoIP-platform te kiezen 

4 minVoIP leveren
Andreas Tieman
11 september 2020

Wanneer je een bedrijf gaat helpen om een (VoIP) telefonie-oplossing te implementeren sta je voor een aantal keuzes. Kies je voor een oplossing op een vaste locatie – SIP-trunking voor een on-premise PBX bijvoorbeeld – of ga je voor een cloudoplossing zoals dat het geval is bij een hosted PBX? In deze blog lees je wat de voordelen zijn om hosted PBX aan te bieden aan jouw klanten.

Kiezen tussen on-premise PBX en hosted PBX

Hoewel on-premise PBX en hosted PBX allebei VoIP-oplossingen met vergelijkbare functies zijn, verschillen ze in belangrijke logistieke, technische en financiële aspecten. Zo vergt een on-premise oplossing vrij hoge opstartkosten (denk bijvoorbeeld aan de aanschaf en het onderhoud van de benodigde hardware) en wanneer je flexibiliteit zoekt ben je vaak beter af met een cloudoplossing zoals een hosted PBX. De flexibiliteit is slechts één van de argumenten waarom een hosted PBX platform voor telecom resellers een goede keuze is. Hier volgen er nog eens vier.

1. Complete controle over jouw business

Bij een hosted PBX platform kunnen  resellers over het algemeen veel zaken zelf regelen en aanpassen. VoIPGRID gaat daar ver in: we geven de reseller complete controle. Jij maakt de beslissingen over de klant, het platform zelf, verkoopprijzen, eigen ontwikkeling met integraties, aanvullende hardware, en de service die je erbij levert. Dat is ook de reden dat je ons platform compleet onder je eigen naam – whitelabel –  kunt aanbieden. Ook alle omzet gaat door je eigen boekhouding en uiteraard blijf je altijd klanteigenaar.

Let op: niet elke hosted PBX oplossing geeft je deze controle. Bij veel verschillende Hosted PBX oplossingen zet je namelijk gewoonweg klanten over op een platform van een andere partij. Op deze manier ben je echter eerder een wederverkoper dan dat je echt zélf telefonie levert. Nu kan dit in bepaalde gevallen een prima oplossing zijn, maar er kleven ook nadelen aan. We schreven daar al eerder over.

2. Innovatiekracht

Een hosted PBX is een telecomoplossing die volledig op software is gebaseerd. Wij zien onszelf daarom dan ook niet zozeer als een traditionele telefonie leverancier, maar eerder als een softwarebedrijf dat in telecommunicatie is gespecialiseerd. Dit betekent dat je kunt profiteren van innovatiekracht die je op het gebied van software-ontwikkeling nooit alleen had kunnen realiseren. En doordat wij ons hosted VoIP-platform in eigen beheer op basis van open source software hebben ontwikkeld, kunnen we bovendien zeer snel schakelen bij de ontwikkeling van nieuwe features en anticiperen op ontwikkelingen in de (Nederlandse) markt. Denk bijvoorbeeld aan WebRTC en onze webphone: een progressive web app waarmee je je klanten – zonder installatie of hardware – zakelijk kunt laten bellen via de browser. En deze innovatie staat nooit stil.

3. Eenvoud in beheer en gebruik

Wil je gebruik gaan maken van een on-premise PBX, dan vereist dit deskundigheid op het gebied van netwerk, softwarebeheer en PBX-software zoals Asterisk. Als je deze kennis zelf niet machtig bent, dan moet je eigenlijk een fulltime IT-medewerker in dienst nemen om de on-premise oplossing bij klanten te laten werken en storingsvrij te houden.

Kies je voor hosted PBX dan hoef je je over deze zaken geen zorgen te maken. Het volledige systeemonderhoud wordt namelijk geregeld door de VoIP-provider, en je telefoniedienst beheer je vanuit een gebruiksvriendelijke interface die je gewoon via de browser kunt bereiken. Zo kun je bijvoorbeeld in een paar eenvoudige stappen nieuwe gebruikers en geconfigureerde telefoons toevoegen. De interface van het VoIPGRID platform is zelfs zo ontworpen dat de eindgebruiker zelf zijn telefonie kan beheren en aanpassen.

4. Bied een toekomstbestendige totaaloplossing met API’s en integraties

Onze visie op de toekomst van zakelijke communicatie hebben we eerder met je gedeeld. In het kort houdt deze visie in dat resellers niet meer één enkel product gaan leveren maar een totaaloplossing die perfect is afgestemd op de klant. Voor telecom resellers houdt dit in dat bellen geen product op zichzelf meer is, maar onderdeel van een groter geheel. Dit heeft als gevolg dat er veel meer API’s nodig zijn om dit mogelijk te maken, en daar schuilt nou net de kracht van een hosted PBX.

Zo biedt ons hosted PBX platform eigen API’s die het mogelijk maken om te integreren met CRM- en ERP-oplossingen en tools zoals Zapier. Onze API is bovendien open, dus je kunt ook zelf aan de slag met het bouwen van je eigen maatwerkoplossingen. Hierdoor verander je telefonie van los product naar een onderdeel van jouw totaaloplossing voor een efficiënt werkproces van je klant.

Drempelloos VoIP leveren voor (nieuwe) telecom resellers

Hosted PBX maakt telefonie leveren bereikbaar. Om je daar als telefonieprovider optimaal bij te ondersteunen, bieden wij daarnaast trainingen, gratis support, en dagelijkse opzegbaarheid. We willen daarmee de drempel om te starten met het leveren van telefonie zo veel mogelijk wegnemen en een succesvol partnerschap aangaan. Starten met het leveren van telefonie? Bel ons via 050 – 800 9000 of neem contact met ons op.

Gerelateerde artikelen

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018f12f8-beaf-509c-e917-9d31b71172b8","id":"018f12f8-beaf-509c-e917-9d31b71172b8","request_id":"018f12f8-beaf-509c-e917-9d31b71172b8","status":"success"}