08/11/2018

Geef je klanten gedetailleerd inzicht in hun belgedrag

Op het VoIPGRID platform kunnen klanten hun telefonie in de gaten houden met behulp van de statistiekenmodule. De statistieken, gebaseerd op inkomende gesprekken, geven inzicht in zaken als het aantal beantwoorde gesprekken en de algehele bereikbaarheid. Met het toevoegen van een nieuw dashboard over uitgaande gesprekken, bied je jouw klanten nu ook een mooi overzicht van het belgedrag van alle eindgebruikers.

Dashboard uitgaande gesprekken

Iedere nacht worden de statistieken van zowel inkomende als uitgaande gesprekken berekend. Door het grote aantal gesprekken dat ons platform dagelijks afhandelt, diende er eerst een nieuwe manier te worden gevonden om de berekening van alle statistieken sneller en stabieler te maken. Nadat deze oplossing was gebouwd, kon het eindresultaat live worden gezet. In de portal schakel je vanaf deze week eenvoudig tussen de inkomende en uitgaande gespreksstatistieken.

Geselecteerde gespreksinformatie

Na een inventarisatie onder gebruikers zijn de volgende statistieken geselecteerd:

Per account (VoIP, trunk, app en plugin accounts)
Totaal aantal gesprekken
Aantal voltooide, niet beantwoorde, bezette en geannuleerde gesprekken
Gemiddelde en totale gespreksduur

Aantal gesprekken
Per uur op een dag
Per dag binnen een week of maand
Per maand binnen een jaar

Filteren en vergelijken

Alle statistieken zijn te filteren per periode, maar je kunt de statistieken ook per account of voor een specifieke selectie bekijken. Door met de tweede datumprikker een extra datum te selecteren, kunnen bovendien statistieken van verschillende data onderling worden vergeleken.

Inspelen op uitgaand belverkeer

Met het nieuwe dashboard kunnen jouw klanten inspelen op het uitgaande belverkeer van hun eindgebruikers. Blijkt het een trend te zijn dat bepaalde eindgebruikers het iedere maandag drukker hebben dan andere dagen van de week? Dan kan hier op worden gestuurd met bijvoorbeeld de bezetting.

Bereikbaarheid optimaliseren

Het belangrijkste doel van de statistiekenmodule is natuurlijk het verbeteren van de bereikbaarheid. Waar de statistiekendashboards klanten zelf inzicht geven in hun belgedrag, geeft het partnerstatistieken dashboard jou als partner inzicht over het belgedrag van al je klanten. Met deze managementinformatie kun je jouw klanten adviseren hoe ze hun bereikbaarheid nog verder kunnen optimaliseren. Een mooie aanvulling op de statistiekenmodule dus!