De laatste weken van december zijn vaak goed gevuld met voorbereidingen voor de feestdagen en het afronden van de laatste werkzaamheden voor het nieuwe jaar. Veel aan je bureau en bij je vaste toestel in de buurt zul je dan ook niet zijn. Je wilt (of moet) echter wel gewoon bereikbaar zijn, soms zelfs tijdens het kerstdiner. Dat kan! Gebruik hiervoor onze handige Vast/Mobiel oplossing om zo flexibel mogelijk te zijn tijdens de feestmaand. In deze blogpost beschrijven we hoe je dit gemakkelijk kunt regelen voor jezelf en je klanten.
De term Vast/Mobiel zegt het eigenlijk al: je kunt je zakelijke telefoonnummer doorschakelen naar je vaste of mobiele telefoonnummer. Dit kun je in een paar eenvoudige stappen instellen in de portal.
Sommige bedrijven maken gebruik van storingsdiensten, waarbij meerdere collega’s tegelijk dienst hebben. Dit betekent dat een inkomende oproep naar meerdere telefoonnummers doorgeschakeld moet worden. Ook dit is makkelijk in te stellen, namelijk in een belgroep.
Zoals hierboven beschreven, kun je kiezen uit twee mogelijkheden bij vast/mobiel doorschakeling. Wil je graag het telefoonnummer van de beller zien, maar wil je óók weten dat je zakelijk wordt gebeld? Zet dan de gespreksbevestiging aan.
Bij een doorschakeling naar je mobiele telefoon moet je met de gespreksbevestiging eerst op toets 1 drukken voor je de beller aan de telefoon krijgt. Als je zakelijk wordt gebeld hoor je de melding: “Toets 1 om dit gesprek aan te nemen”. Na het drukken op de 1 krijg je de klant aan de telefoon. De beller merkt hier overigens niets van.
Op deze manier krijg je het nummer van jouw klant te zien én weet je dat je zakelijk wordt gebeld. De gespreksbevestiging zet je aan door je mobiele nummer in een belgroep te zetten en vervolgens bij het dropdown menu Gespreksbevestiging type de Standaard te selecteren. In plaats van de standaard optie kun je hier ook je eigen geluidsbestand toevoegen.
Heb je een gemiste oproep van een klant en wil je hem terugbellen met je mobiele telefoon, maar niet je mobiele nummer prijsgeven? Hiervoor is de Vialer app ideaal. Als je terugbelt via de Vialer app, ziet de klant alleen jouw zakelijke nummer. De werking van de app vind je in de Vialer app handleiding in de Partner Informatieportal.
Als de feestdagen voorbij zijn, gaan we weer over naar de orde van de dag. Vergeet in het nieuwe jaar niet om de bereikbaarheid van jezelf en je klanten weer aan te passen naar de normale stand van zaken. Wil je dit niet handmatig doen? Dan is de module Openingstijden precies wat je zoekt.
Heb je vragen over het instellen van de bereikbaarheid van jouw klanten of heb je advies nodig hoe je dit optimaal regelt? Neem eens een kijkje in de Partner Informatieportal of neem contact op met een van onze partnermanagers.
Namens het team van VoIPGRID alvast hele fijne feestdagen gewenst!
Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000