« Terug naar alle artikelen

De vernieuwde Wachtrij module van VoIPGRID

2 minProductontwikkeling
VoIPGRID Team
21 juni 2021

De Wachtrij module van VoIPGRID is verbeterd. Naast een aantal UX-verbeteringen, zijn er ook een aantal volledig nieuwe functionaliteiten bij gekomen die ervoor zorgen dat je je klanten nog beter bereikbaar kunt maken.

Belmethode instellen

Bij het instellen van de belmethode kun je doorgeven hoe en wanneer toestellen moeten gaan rinkelen. Waar je dit voorheen in de belgroep selecteerde, kun je dit nu ook in de wachtrij instellen. De belmethode die in de wachtrij is ingesteld heeft voorrang op de belmethode die is ingesteld op de belgroep.

Nieuwe Belmethode: Round Robin

Naast de twee bestaande opties om toestellen willekeurig over te laten gaan of alle toestellen gelijktijdig te laten rinkelen, is er een derde – veelgevraagde  – optie bijgekomen: Round Robin. Met Round Robin wordt er vaste routering aangehouden van de eindbestemmingen die gaan rinkelen. De volgorde wordt bepaald én opgeslagen binnen een server, waardoor de server onthoudt in welke volgorde de toestellen moeten gaan rinkelen. Pas wanneer iedere beller in de belgroep een gesprek heeft aangenomen, komt het eerstvolgende gesprek weer bij het eerste toestel binnen. Wel zo eerlijk voor de bellers in de belgroep.

Round Robin with memory

We hebben verschillende servers waar een gesprek op binnen kan komen. Iedere server bepaalt de eigen rinkelvolgorde. Echter, Als er een gesprek binnenkomt op één van de andere servers, zal er een andere rinkelvolgorde gaan plaatsvinden. Dit gebeurt echter alleen wanneer er geen gesprekken plaatsvinden binnen de wachtrij. Als er dus een gesprek plaatsvindt en er komt een tweede beller bij, dan komt deze beller op dezelfde server binnen als de eerste beller.

Slimme sprongen

Het is zonde om een beller onnodig lang te laten wachten. Komt er een derde beller binnen omdat de andere twee bellers in gesprek zijn? Dan roept het toestel direct het derde toestel in de routering aan en wordt het eerste en tweede toestel overgeslagen. Er worden ook eindbestemming overgeslagen als een toestel op ‘niet storen’ staat of als de eindbestemming van een gebruiker op ‘niet bereikbaar’ staat.

Rinkeltijd per toestel

Het is mogelijk om een rinkeltijd van toestellen in te stellen. Waar voorheen de rinkeltijd standaard op een vast aantal seconden stond, kunnen jouw klanten dit nu zelf bepalen. Wel zo handig! Als er weinig mensen beschikbaar zijn of het is erg druk, kun je ervoor kiezen om de rinkeltijd iets te verhogen, omdat je waarschijnlijk meer tijd nodig hebt om het gesprek aan te nemen. Dit werkt natuurlijk ook andersom: zijn er heel veel eindbestemmingen beschikbaar, dan raden we aan om de wachttijd juist korter te zetten.

Gepersonaliseerde meldingen

Er zijn nog 5 wachtenden voor u, nog even geduld aub. Een wachtrij kenmerkt zich vaak door de standaard meldingen die tijdens het wachten worden afgespeeld. Het is echter nu ook mogelijk om tijdens het wachten een gepersonaliseerde melding af te laten spelen. Zo zorg je ervoor dat de stem bij andere ingesproken meldingen – bijvoorbeeld bij een welkomstboodschap – overeenkomt met die van de wachtrij.

Direct aan de slag

In de portal kun je direct aan de slag met de vernieuwde Wachtrij module. Heb je opmerkingen of kom je er niet uit met het instellen? Dan staan onze partnermanagers voor je klaar: 050 – 800 9000.

Gerelateerde artikelen

De toekomstplannen van VoIPGRID: nieuwe features en een nieuw product in 2024
6 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
24 januari 2024
VoIPGRID jaaroverzicht 2023
3 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
15 december 2023

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018e8701-d347-bc7f-366c-5a7d98cc362e","id":"018e8701-d347-bc7f-366c-5a7d98cc362e","request_id":"018e8701-d347-bc7f-366c-5a7d98cc362e","status":"success"}