« Terug naar alle artikelen

4 tips om nog efficiënter zakelijk te bellen met de Vialer Webphone

3 minProduct features
Sanne Bakker
21 augustus 2020

Flexibel bereikbaar zijn wordt steeds meer de norm; jouw klant wil zelf bepalen waar, wanneer en op welk device hij bereikbaar is. Daarom zijn we trots op onze Webphone. Met deze progressive web app laat je je klanten namelijk via hun internetbrowser – zonder downloads of installatie van software – eenvoudig gesprekken opzetten, beantwoorden en doorverbinden. Een vaste telefoon op een vaste werkplek is hierdoor niet meer nodig, terwijl je wel profiteert van alle voordelen van een vast toestel. Met de Webphone bied je dus veel meer dan een simpele softphone. Wil je alles uit de Webphone halen en je klanten nog efficiënter zakelijk laten bellen? Pas dan de volgende vier tips toe.

1. Combineer de Webphone met de klik-en-bel extensie

Eigenlijk is onze klik-en-bel extensie een must voor iedere gebruiker van de Webphone. De combinatie zorgt er namelijk voor dat wanneer je op een willekeurige website op een telefoonnummer klikt, de Webphone direct naar dat nummer belt. Het intoetsen van een telefoonnummer op je deskphone (of een ander device) hoeft daardoor niet meer! En hoewel het futiel lijkt, bespaart dit je – zeker als je veel belt – veel tijd. Daarnaast zorgt het gebruik van de extensie ervoor dat er altijd naar het juiste telefoonnummer wordt gebeld. Onhandige ‘verkeerd verbonden’ gesprekken worden hierdoor niet meer gevoerd.

De klik-en-bel extensie is overigens al een geruime tijd beschikbaar. Sommige klanten zullen dan ook deze situatie herkennen: wanneer je op een telefoonnummer klikte, werd eerst je eigen hardware toestel gebeld, dit gesprek moest aangenomen worden en vervolgens werd het geklikte telefoonnummer gebeld. Bij de het gebruik van de combinatie Webphone + klik-en-bel extensie worden gesprekken direct opgezet. Dit scheelt niet alleen tijd, maar het werkt ook een stuk intuïtiever.

Voor VoIPGRID Partners: zorg ervoor dat de eindbestemming van het Klik-en-bel account van de Gebruiker correct is ingesteld. Dit account bepaalt vanuit welk device gesprekken moeten worden opgezet. Het instellen van het Klik-en-bel account doe je via het partnerportaal van jouw klant. Selecteer ook gelijk bij de Gebruiker bij klik-en-bel account ‘zet gelijk aan beschikbaarheid’. De klik-en-bel functie volgt dan de beschikbaarheidsinstelling van de Gebruiker.

2. Snel gesprekken opzetten met contactpersonen

Het contactboek van de Webphone heeft onlangs een mooie update gehad. In het contactboek kunnen uiteraard alle contacten van het bedrijf toegevoegd worden. Deze contacten zijn makkelijk terug te vinden bij het toetsenpaneel door simpelweg de bedrijfsnaam of contactpersoon in te typen. Ook handig: alle contacten die worden toegevoegd, zijn voor iedereen binnen het bedrijf zichtbaar en aan te passen. Naast externe telefoonnummers, kunnen ook interne telefoonnummers (bijvoorbeeld Belgroepen) worden toegevoegd in het contactboek. Hiermee kun je dus direct een volledig team bereiken.

Contacten een ster geven

Sommige bedrijven werken met projecten waarin er in een korte tijd veel contact is met een bepaald aantal personen. Tijdens deze periode is het handig om een overzicht te hebben van de contacten die je het meeste belt. Door contacten een ster te geven, zie je deze contacten direct bovenaan het toetsenpaneel van de Webphone.

3. Gemakkelijk schakelen in bereikbaarheid

De werkplek verandert. Waar voorheen de werkplek vooral vast op kantoor was, verschuift dit steeds meer naar een flexibele locatie. Dit vraagt dan ook om flexibiliteit in bereikbaarheid. Werk je op locatie op je laptop? Dan ben je bereikbaar met de Webphone. Ga je op pad en wil je onderweg bereikbaar zijn? Op dat moment schakel je eenvoudig door naar een mobiel telefoonnummer of je Vialer App.

Uiteraard zijn er ook momenten dat je niet bereikbaar wilt zijn. Ook dat kun je via de Webphone met één klik via de DND-knop regelen. Eigenlijk werkt dit hetzelfde als een traditioneel VoIP-toestel, maar doordat je Webphone een geïntegreerde BLF heeft, weten je collega’s ook direct wat jouw status is (beschikbaar, in gesprek, DND of offline).

4. Recente gesprekken direct terugbellen

Heb je een oproep gemist? Dan kun je via het Recente Gesprekken tabblad diegene direct terugbellen vanuit de Recente Gesprekken lijst. Als dit contact al in je adresboek staat, dan zie je ook gelijk wie er heeft gebeld. Staat het contact nog niet in het adresboek? Dan kun je het telefoonnummer vanuit de Recente Gesprekken lijst kopiëren door op de gele knop te drukken en vervolgens het nieuwe contact toe te voegen in het adresboek. Een mooie tijdbesparing: met één druk op de knop is het telefoonnummer al gekopieerd.

Ook je klanten slimmer laten bellen via de browser?

Bied je de Webphone nog niet aan of wil je meer weten over alle mogelijkheden? Neem dan contact met ons op. We zijn te bereiken via contact@voipgrid.nl of bel naar 050 800 9000.

Gerelateerde artikelen

De toekomstplannen van VoIPGRID: nieuwe features en een nieuw product in 2024
6 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
24 januari 2024
VoIPGRID jaaroverzicht 2023
3 min Productontwikkeling
Sanne Bakker
15 december 2023

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018e89cc-8b89-a341-4758-13102aeef500","id":"018e89cc-8b89-a341-4758-13102aeef500","request_id":"018e89cc-8b89-a341-4758-13102aeef500","status":"success"}