« Terug naar alle artikelen

3 manieren om meer uit de partnerstatistieken te halen

2 minProduct features
Andreas Tieman
24 januari 2020

2020 is al een paar weken in volle gang en waarschijnlijk heb je al allerlei nieuwe ideeën en plannen voor de komende tijd. Maar voordat je vooruit kijkt, is het ook nuttig om eerst eens terug te kijken. Wat werkte goed en wat had er verbeterd kunnen worden?

Onze portal bevat veel data die je bij je zoektocht naar verbeterpunten kan helpen. Hoe vertaal je deze data naar iets concreets? In dit blog geven we drie suggesties om je op weg te helpen.

1. Geef de getallen context

Omzet, marges en inzicht het belgedrag van je klanten zijn voorbeelden van informatie die je in de portal gemakkelijk terug kunt vinden. Ook wordt eenvoudig inzichtelijk gemaakt welke diensten goed verkopen.

Stel, je ziet in de partnerstatistieken dat je de afgelopen twaalf maanden 500 VoIP-accounts hebt verkocht. Wat betekent dit getal eigenlijk? Is dit goed of slecht? Kun je jezelf op de borst kloppen of moet je proberen uit te zoeken wat er mis is gegaan?

Eén van de effectiefste manieren om context hieraan te geven is het gebruik van vooraf bepaalde doelen. Heb je 500 VoIP-accounts verkocht maar was je doel 600? Dan weet je dat je moet onderzoeken waarom dit verschil is ontstaan en waar je kunt verbeteren.

Werk je nog niet met doelen? Dan is het hoog tijd om deze vast te stellen voor 2020.

2. Ontdek nieuwe mogelijkheden om nog betere prestaties te leveren

Omdat de partnerstatistieken je een compleet beeld geven van de prestaties van jouw VoIP-platform, kun je ontdekken welke diensten goed lopen of juist wat meer aandacht mogen krijgen. Een voorbeeld: verkoop je de module Openingstijden niet vaak, maar zie je wel dat veel klanten rond bepaalde tijden hun telefoon niet opnemen? Dan ligt hier een mooie kans om je marges verder te verhogen én je klant beter bereikbaar te maken.

3. Experimenteer en optimaliseer aan de hand van statistieken

Stel je nu voor dat je op basis van de data een doel hebt gesteld om de komende 12 maanden minimaal 600 VoIP-accounts te verkopen. Je hebt daarvoor ook een mooie marketingcampagne bedacht. Wat je nu vooral niet moet gaan doen, is deze campagne uitvoeren en tot het einde wachten om dan pas uit te zoeken of het een succes is geweest.

In plaats van afwachten, is het veel verstandiger om tussentijds te leren van de actuele resultaten en de campagne daarop te verbeteren. De partnerstatistieken in onze portal worden elke maand geüpdatet, zodat je kunt zien welke resultaten je activiteiten al hebben geboekt en of je zaken moet gaan bijsturen.

Met deze inzichten je bedrijfsvoering optimaliseren

Om je bedrijfsvoering te optimaliseren, moet je allereerst de impact van je werk beter begrijpen. De statistieken uit de portal kunnen je daarbij helpen. Als je daarbij ook nog de drie bovenstaande suggesties in het achterhoofd houdt, ben je goed op weg om een mooi concurrentievoordeel te behalen.

Wil je alles weten over de statistieken binnen ons VoIP-platform? Neem contact op of bekijk de handleiding Statistieken en prestaties in de Partner Informatieportal.

Gerelateerde artikelen

Start met het leveren van telefonie

Wholesale VoIP leveren wordt nergens eenvoudiger dan met het whitelabel VoIP-platform van VoIPGRID. We vertellen je er graag alles over. Je kunt ons dagelijks bereiken op 050 – 800 9000

Laat ons jou bellen

{"attempt":"018f0f4a-973b-6bef-5302-9653bfa140a6","id":"018f0f4a-973b-6bef-5302-9653bfa140a6","request_id":"018f0f4a-973b-6bef-5302-9653bfa140a6","status":"success"}